הזוג המוזר

אהרוני וגידי בערוץ 10 מוכיחים שניתן לייצר סדרות תיעודיות מעניינות ומהנות

"המסע המופלא של אהרוני וגידי", יום ב' 21:00, ערוץ 10

בתוכנית הכי נעימה בטלוויזיה, יש ציון דרך - לא רק עבור ערוץ 10 שמוכיח שגם עם עמוד שדרה אקטואלי ניתן לייצר סדרות תיעודיות מעניינות ומהנות, אלא עבור כלל ערוצי הטלוויזיה: "אהרוני וגידי" משיגים קרוב ל-20% צפייה על הפלטפורמה של ערוץ 10.

במילים אחרות, בידיים של קשת סדרה כזאת הייתה זוכה למשהו כמו 30% רייטינג, אז למה לפטם אותנו בתבשיל הדוחה ממטבחם של סלבריטיז שלא יודעים לבשל? אולי כי הצופה הישראלי הפך לשפן ניסיונות בידי מי שמנסים עליו פורמטים חדשים לפני שיווקם לחו"ל, האופק הכלכלי היחיד שנותר לטלוויזיה המסחרית תחת הרגולציה ההזויה במקומותינו.

מכל מקום, הערב יגיע הזוג המוזר למחוז שחיים בו בני לאומים שונים כמו אויגורים ומונגולים, רועי צאן וחקלאים שאמורים לקיים את הסכסוך העתיק ביותר בדברי ימי האדם, אך בפועל מספקים דווקא הוכחה לכך שבעולם האמיתי - קין והבל יכולים דווקא להסתדר לא רע.

* ציון: 9

יום האדמה

"פורד נגן מאן", יום ב' 22:00, ערוץ yes דוקו

סרטים תיעודיים נגד תאגידים גדולים הפכו בעשור האחרון לטרנד לוהט. לעיתים מדובר בהטיה שנועדה לצייר את התאגידים כדמון החדש. לעיתים מדובר בתחקיר מרתק. לאיזה מן השניים שייך הסרט הבא, שפטו בעצמכם:

בשלהי שנות ה-60 הוקם מפעל של פורד על אדמותיו של שבט מאן, שבט אינדיאנים ששכנו במקום כבר כמה מאות שנים. המפגש בין התרבויות הציף מחדש משקעים שנוגעים לימי כיבוש אמריקה, ועוד יותר מכך חידד את הפערים שבין עולם שבו פועלים גופים עשירים באמצעות עורכי דין יקרים - לעומת עולם של אוכלוסייה חלשה (אני לא אוהב את הביטוי החדשני "מוחלשת", שכן הוא מסיר מ"החלש" כל אחריות למצבו), שהלכות העולם החדש אינן ברורות לה.

וכמובן שיש כאן גם משל, אולי אפילו רלוונטי לאזורנו.

* ציון: 8