עו"ד התוודה במשטרה: גנבתי כ-14 מיליון שקל מלקוחותיי

אחת מלקוחותיו של עורך הדין, קשישה כבת 80, הגישה נגדו תביעה להשבת 1.5 מיליון שקל שהחזיק בנאמנות: "חוששת כי תישאר ללא פרוטה בשארית ימיה"

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

זה כשבוע ימים שעורך דין ירושלמי מוכר, המתמחה בתחום הנדל"ן, עצור בהסכמתו, לאחר שהתוודה במשטרה כי גנב כ-14 מיליון שקל מלקוחותיו. שמו של עורך הדין נאסר לפרסום לבקשתו, וזאת עד יום ראשון הבא, אז יתקיים דיון הארכת מעצר בעניינו.

בימים אלה נמצא עורך הדין במגעים אינטנסיביים עם המשטרה והפרקליטות לצורך הגעה להסדר טיעון, במסגרתו יעמיד את כל נכסיו לטובת החזר כספים וצמצום נזקי לקוחותיו, אך מסתמן כעת כי מדובר בסכומים שאינם מגיעים לכדי מחצית מהכספים שבגניבתם הודה.

כעת, לאחר הווידוי ועם היוודע הפרטים הראשוניים על ההסדר המתגבש בין המדינה לבין עורך הדין, מתחילים חלק מהלקוחות לדרוש את כספם.

הבוקר (א') הגישה אחת מלקוחותיו של עורך הדין החשוד במעילה בכספי הלקוחות, קשישה כבת 80, תביעה לבית משפט השלום בראשון-לציון, במסגרתה היא דורשת השבת 1.5 מיליון שקל, אשר לטענתה הוחזקו אצל עורך הדין בנאמנות עבורה.

"התובעת, בערוב ימיה, חשה כי חרב עליה עולמה, וכי כספה - אשר סברה כי מוחזק בנאמנות ובמסירות - עלול לרדת לטמיון בגין מעילתו לכאורה של הנתבע בכספים אלה, והיא תיוותר בחוסר כל", נכתב.

סמכה עליו בעיניים עצומות

התביעה הוגשה באמצעות עו"ד עדי כרמלי, בשם ברטה גוטמן, אלמנה קשישה, אשר התקשרה עם עורך הדין החשוד על מנת לייצגה בעסקת מכר מקרקעין במשק במושב משמר איילון, תמורת 4 מיליון שקל.

עורך הדין, נטען בתביעה, ייצג את התובעת ואת הקונים יחד בעסקת המקרקעין, ערך וניסח את חוזי המכר, טיפל בהעברת הנכס על שם הקונים, טיפל בעסקה מול מנהל מקרקעי ישראל ואף טיפל בהעברת יתרת תמורה לידי התובעת לאחר תשלומי המסים הנדרשים לצורך העברת הנכס על שם הקונים.

לטענת הקשישה, על-פי הסכם המכר שניסח עורך הדין החשוד במעילה, עם העברת החזקה במקרקעין לידי הקונים, יועבר סך של 1.5 מיליון שקל לידי עורך הדין בנאמנות, לצורך הבטחת קבלת אישורי מסים ומינהל להעברת זכויות המקרקעין על שם הקונים.

"התובעת סמכה בעיניים עצומות על הנתבע - אשר הינו ותיק ומוכר בקרב עורכי הדין ונחשב כבר-סמכא בענייני מקרקעין - ונתנה בו את מלוא אמונה וכספה על מנת שיבצע עבודתו בנאמנות ויעביר לה את יתרת התמורה לאחר תשלומי המסים", נכתב בתביעה.

עוד לטענת הקשישה, לפני מספר ימים גונבה שמועה לאוזניה, על-ידי הקונים, כי הנתבע מצוי במעצר עקב מעילה בכספי לקוחותיו, ויום לפני החג אף ראתה את הפרסום בכלי התקשורת, לפיו עורך הדין הודה בפני רשויות החוק כי מעל בכ-14 מיליון שקל מכספי לקוחותיו במהלך השנים, וכי הוא מצוי בתסבוכות כספיות.

עד כה נודע כי עורך הדין הגיע ביוזמתו למשטרה והתוודה כי גנב במשך שנים ארוכות מיליוני שקלים מחשבונות הנאמנות של לקוחותיו, זאת על רקע הסתבכות כספית שלו לפני שנים. ככל הידוע, במהלך השנים, כאשר לקוחותיו ביקשו לדעת מה מצבם הכספי, הוא הציג בפניהם מצג-שווא לפיו החשבון מנוהל בצורה סדירה, ולצורך כך אף זייף מסמכים שנחזו להיות מסמכים בנקאיים.

"התובעת חוששת חשש כבד כי כספה ירד לטמיון וכי היא תישאר ללא פרוטה בשארית ימיה, אם כתוצאה מעיקולים על-ידי נושים אחרים של הנתבע ואם כתוצאה מחילוט כספים אלה על-ידי מי מרשויות המדינה", נכתב בתביעה, ועל כן היא הגישה יחד עם תביעתה בקשה להטלת עיקולים על נכסיו.

עו"ד עדי כרמלי, בא-כוחה של התובעת, מסר כי "במסגרת חקירה ראשונית שביצענו אותרו כ-14 נכסים של עורך הדין, וביניהם נכסי נדל"ן, דירות, מגרשים וחשבונות בנק בשווי מיליוני שקלים. בכוונתנו להעמיק את החקירה לעניין נכסיו ולדרוש מהפרקליטות ומהמשטרה לא לחתום על שום עסקה עם מבצע המעילה אשר לא כוללת השבה מלאה של כספי לקוחותינו".

עו"ד גדי טל, בא-כוחו של עורך הדין המועל, מסר: "מרשי פנה מיוזמתו לרשויות, ביקש להתוודות על מעשיו ולהעמיד את נכסיו כדי להקטין ככל יכולתו את נזקם של נפגעי העבירה. מרשי מתחרט חרטה עמוקה וכנה על מעשיו, עליהם הוא התוודה באופן מלא.

"כל מה שיש לעורך הדין, כל נכסיו וכספיו, ידועים למשטרה ונמסרו למשטרה ולמדינה לתכלית אחת בלבד - והיא הטבת הנזק של נפגעי העבירה".