הנס האחרון של מר"ן

ערוץ 1, עם משדר מיוחד על הרב עובדיה, הוא הבחירה המעניינת הערב

משדר מיוחד במלאות שנה לפטירת הרב עובדיה יוסף, יום ג' 21:00, ערוץ 1

אני לא רוצה למהר ולחרוץ משפט, אבל הדג הזה כנראה הסריח באמת מהראש. אני מתכוון למה שקורה לערוץ 1 מאז הודחו ראשיו, והמושכות הועברו לידי יונה ויזנטל. אז נכון, מהפכת תוכן קשה לקדם בתוך מספר שבועות, אבל מה שחשוב הוא שפתאום הערוץ הזה הופך לחי, נושם - ואולי גם כזה שיבעט בסוף.

התוכנית הערב (בהנחיית עודד שחר) על הרב עובדיה יוסף היא דוגמה טובה לכך: בעוד ערוץ 10 מתבזה (על אף כל הנסיבות המקלות שיש לו) בעוד שידור חוזר בפריים-טיים עם הפרק על מירי רגב מתוך הסדרה "המתנחל", ובעוד ערוץ 2 של רשת מגיש לנו עוד כף גדושה מהתבשיל הלא מוצלח שנקרא "6 אימהות" (הייתי עדין רק בגלל שהפרק על בני הזוג בנדק שישודר הערב הוא בין המוצלחים בסדרה הזאת), ואחריו שידור חוזר של המשדר "סליחות" עם צופית גרנט (חבל שהיחסים עם טורקיה הורעו כל-כך, הם היו עטים על תוכניותיה סוחטות הדמעות), ובכן - בזמן הזה בדיוק הערב, יהפוך ערוץ 1, ולו לשעה קלה, לרלוונטי ביותר בין ערוצי הברודקאסט עם משדר מיוחד במלאות שנה למותו של הרב עובדיה יוסף.

השניות הזאת בדמותו של הרב המנוח - איש דת נערץ ורפורמטור מחד, ודמות פוליטית שנויה במחלוקת מאידך, מאפשר דיון נוח, כשכל אחד מן הנצים מקבל את ליטרת הבשר שלו, כל זה על רקע הפופולריות של המותג, מה שעשוי להביא לאחוז צפייה גבוה יחסית בקרב תומכים מתונים של הרב ובעיקר לחבר את הערוץ הראשון מחדש אל "העם".

אהבתי גם את קידום המשדר בעת משחק הכדורגל המסקרן בין הפועל באר-שבע ומכבי תל-אביב, כשהבמה עתירת הרייטינג (במונחי ערוץ 1, כן? בקשת מישהו הולך הביתה על מספרים שכאלה, וברשת - אם לא יתעשתו - יכירו אותם בקרוב) נוצלה כדי לדחוף תוכן אקטואלי.

חבל רק שאחרי המשדר המיוחד לא עברו ישר אל המופע של "קווין" בבודפשט (22:30, הופעה מרתקת לא רק בגלל המוזיקה, אלא בגלל שהייתה הראשונה של הרכב מערבי פופולרי מעבר למסך הברזל), אלא מילאו את החלל עם "מי נתן לך רישיון" (22:00).

כך או כך, ערוץ 1 הוא הבחירה המעניינת של הערב הזה. קשה לי אפילו לזכור מתי הייתי יכול לעמוד לאחרונה מאחורי משפט שכזה.