דייויד בקהאם? קאקה ינפץ את שיא השכר ההיסטורי של ה-MLS

הכדורגלן הברזילאי, שיחל לשחק בליגה האמריקאית בשנה הבאה בקבוצה החדשה באורלנדו - ירוויח 7.2 מיליון דולר בעונה

כדורגלן ריאל מדריד קאקה / צלם: רויטרס
כדורגלן ריאל מדריד קאקה / צלם: רויטרס

פעם הוא היה שחקן השנה בעולם, אלוף אירופה עם מילאן וכדורגלן מספיק גדול על מנת לשכנע את ריאל מדריד לשפוך צ'ק שמן של 65 מיליון אירו עבור רכישתו; רק שמאז נרשמה ירידה תלולה ביכולת של קאקה, ואיתה הגיעה גם עזיבת אירופה בקיץ האחרון - כשהברזילאי חתם בקבוצת אורלנדו סיטי מה-MLS האמריקאית.

עם זאת, מתברר כי שם גדול יכול להספיק על מנת לקבל כסף גדול - גם אם מבחינה מקצועית אתה כבר לא בהכרח שווה את זה: אורלנדו סיטי סוקר קלאב, קבוצה חדשה בליגה האמריקאית שתחל לשחק בה רק החל מהעונה הבאה (2015) - הבטיחה לקאקה שכר בסך 7.2 מיליון דולר לשנה הקרובה, המשכורת הגבוהה ביותר בתולדות הליגה. כך עולה מנתונים רשמיים שפרסם ארגון שחקני ה-MLS.

דייויד בקהאם, שיאן השכר הקודם בליגת הכדורגל האמריקאית, אמנם היה חתום על הסכמים מסחריים ומיתוגיים רבים שהכניסו לכיסו סכומים אדירים בארה"ב, אך עם זאת שכרו בקבוצה בה שיחק - לוס אנג'לס גלאקסי - נאמד על 6.5 מיליון דולר "בלבד" בשנה.

עד שתחל עונת 2015 ב-MLS, השאילה בינתיים אורלנדו את קאקה לקבוצת נעוריו בברזיל, סאו פאולו, שצפויה להשתתף במימון שכרו.

לפי הנתונים של ארגון השחקנים, כ-15 שחקנים ב-MLS צפויים לקבל למעלה ממיליון דולר בשנה הקרובה. אחרי קאקה ברשימת המשתכרים, אפשר למצוא את החלוץ האמריקאי קלינט דמפסי (אקס טוטנהאם), שיקבל בסיאטל סאונדרס 6.7 מיליון דולר; אחר-כך את מייקל בראדלי (טורונטו, 6.7 מיליון דולר), ג'רמיין דפו (טורונטו, 6.2 מיליון) ולנדון דונובן (גלאקסי, 4.6). כוכב העבר הענק של ארסנל, תיירי הנרי, רק במקום השישי עם 4.4 מיליון דולר שיקבל מניו יורק רד-בולס.

באופן מפתיע, מי שאינם נכללים ברשימת המיליונרים הם שני מצטרפים טריים בכירים מאירופה לניו יורק סיטי FC, קבוצה נוספת שתחבור לליגה ב-2015 - פרנק למפארד ודויד וייה. על-פי "ספורטס אילוסטרייטד", הדבר נובע ממבנה החוזה שלהם - שצפוי לפצות אותם באופן ניכר ובמיליונים רבים בשנים הבאות. עד שניו יורק סיטי FC תצטרף לליגה, מושאל החלוץ הספרדי למלבורן מהליגה האוסטרלית, בעוד הקשר האנגלי מושאל למנצ'סטר סיטי. יש לציין כי אלופת הפרמיירליג היא הבעלים של ניו יורק סיטי FC, וכמו כן של מלבורן.