מנהל קבוצת "עולים לברלין" פרסם סטטוס הזוי במיוחד

המנהל האנונימי של הקבוצה טוען כי יפנה לגרמניה, צרפת ובריטניה ויבקש שיעניקו לישראלים ויזות עבודה מיוחדות ל-3 שנים

שער ברנדנבורג / צילום: רויטרס
שער ברנדנבורג / צילום: רויטרס

המנהל האנונימי של קבוצת הפייסבוק "עולים לברלין" שמעוררת סערה בישראל פרסם היום (ג') סטטוס משונה למדי בדף הקבוצה. הוא טוען כי בכוונתו לפנות ל"3 מעצמות אירופיות" שיעניקו לישראלים ויזות עבודה מיוחדות ל-3 שנים, כתוצאה מהתעניינות גדולה מאוד, כדבריו, של ישראלים בעבודה בחו"ל.

"זהו מצב חירום וצריך לפעול", הוא כותב. "ברלינאים לעתיד, אנחנו יודעים שלא לכולם יש אזרחות זרה. אנחנו יודעים שלא כולם יכולים להוציא דרכון, שלא לכולם יש סבתא מאירופה. או לחילופין, לא לכולם יש כסף לעבור את התהליך של להוציא דרכון שגם לוקח הרבה זמן. אין לכם זמן.

"אם אתם רווק שחושב על העתיד שלו, אין לכם זמן לחכות עד שהממשלה תתעורר. אם אתם משפחה צעירה, אין לכם זמן לחכות עד שמחירי הדיור ירדו מהרמה המפחידה שהם הגיעו... אליהם. אם אתם עובד מושפל אין לכם זמן לחכות, ואם אתם סטודנט מוכשר אין לכם זמן להמתין שמישהו למעלה בכנסת יציל אתכם.

"לכן החלטתי בצורה חסרת תקדים, לבצע פניית חירום ל-3 המעצמות הגדולות באירופה: צרפת, בריטניה וגרמניה ולבקש ויזות לישראלים לתקופה של 3 שנים. ויזות שיכללו אפשרות לעבוד ולהמלט מיוקר המחיה המטורף בישראל לתקופה זמנית. בזמן הזה אולי ממשלת ישראל תתעשת ותבין שאנחנו לא יכולים לקנות דירה ב1.6 מיליון, לא ב-1.4 מיליון וגם לא במיליון. דירה לא צריכה לעלות יותר מחצי מיליון שקל - ככה זה עולה כאן בברלין!".

מנהל הקבוצה, שכאמור מסרב להזדהות, פנה גם לראש הממשלה נתניהו ושר האוצר לפיד וכתב להם: "זה ממש לא עניין של מוצר או שניים בסופר שאנחנו עוברים בגללם לחו״ל. זו החבילה הכוללת. כדי להחזיר אותנו בעתיד אתה וכל הבאים אחריך אתם תצטרכו ליצור חבילה כוללת שתהיה יותר אטרקטיבית מברלין ומקומות נוספים בעולם שאנחנו עולים אליהם: דיור, מחירי מזון ובריאות".

לטענתו, הוא קיבל פניות מיותר מ-5,000 ישראלים שמתעניינים להגר לברלין.