משרד החוץ: 3 המטיילים הישראלים נהרגו במפולת בנפאל

(עדכון) - המשרד אישר כי בנוסף לצעיר שנהרג ואתמול נמסרה הודעה למשפחתו, זוהו שני הרוגים ישראלים נוספים ■ מטיילים שניצלו: "ניסינו לשכנע ישראלים לרדת מההר, והם סירבו"

טרק האנאפורנה בנפאל / צילום: שאטרסטוק
טרק האנאפורנה בנפאל / צילום: שאטרסטוק

משרד החוץ אישר הבוקר (ה') כי בנוסף להרוג הישראלי אשר נמסרה אתמול הודעה למשפחתו, זוהו שני הרוגים ישראלים נוספים.

משרד החוץ הודיע היום כי לאור מורכבות האסון בנפאל, החליט לשלוח לאזור מתגברים על מנת לסייע ולעבות את צוות שגרירות ישראל בקטמנדו. לפי הודעת המשרד, המתגברים הם דיפלומטים מנוסים משגרירות ישראל בניו דלהי אשר יצאו לנפאל בשעות הבוקר.

אביו של ההרוג עליו דיווח משרד החוץ אתמול, צעיר תושב המרכז, שהה במוסקבה עת קבלת ההודעה, וקונסול ישראל במוסקבה הגיע אליו מלווה ברופא על מנת לבשר את הבשורה המרה. הקונסול נשאר עם האב במשך הלילה, עד טיסתו של האב לישראל. מחלקת ישראלים בחו"ל, חדר המצב ושגרירות ישראל בנפאל פועלים במתכונת חירום על מנת לאתר נעדרים נוספים מישראל שייתכן שנפגעו במפולת השלגים.

עדי ובני משפחתה, תושבי המרכז, קיבלו הבוקר סוף סוף את שיחת הטלפון שלה חיכו מאז אתמול בשעות הבוקר כשנודע להם על מפולת השלגים בהרי ההימלאיה - היכן שאחיה וגיסתה, איתי שוורץ וסימה כהן ממושב רינתיה שבמרכז הארץ, טיילו בירח הדבש שלהם. "הבוקר יצרו איתנו קשר", סיפרה בהתרגשות לוואלה! חדשות. "הם סיפרו שהיו במרחק של יומיים הליכה מהפסגה, ראו שמתחילה סופה קשה והחליטו שלא להמשיך במסלול".

לדבריה, השניים סיפרו לה כי ישראלים רבים לא השתכנעו מהר כמוהם. "הם ניסו לשכנע ישראלים אחרים שהיו שם לרדת מההר - אבל הישראלים סירבו. הם ביקשו מהם פרטים מזהים כדי שיוכלו להעביר לשגרירות ליתר ביטחון, אבל הישראלים, לטענתם, סירבו גם לכך". עדי סיפרה כי לבסוף הם ירדו לבד - ואז נודע להם על המפולת הגדולה.

מאז אתמול, הם לא יצרו קשר עם המשפחה בשל קשיי ההתקשרות במקום. "בשיחת הטלפון הם נשמעו רגועים, אנחנו אלה שנמצאים בטראומה", אמרה עדי והוסיפה שהמשפחה ניסתה לאתר אותם מאתמול ללא הפסקה בדרכים הבסיסיות. הם יצרו קשר עם משרד החוץ, עם בית חב"ד בקטמנדוובגלל שהשניים לא השאירו למשפחה את פרטי סוכנות הנסיעות - הם התקשרו לכל הסוכנויות של ישראלים בנפאל.

לדבריה, השניים סיפרו כי הם חוו דבר דומה ועסקו מאתמול בניסיונות ליצור קשר עם המשפחה ולעדכן אותם שהם במקום בטוח. "תודה לאל, אנחנו אחרי זה", אמרה עדי. "אני מקווה שעוד משפחות יקבלו בשורות טובות בהקדם". לדבריה, השניים לא מתכננים לקצר את הטיול בעקבות האסון שפקד את האזור שבו הם טיילו. היעד הבא שלהם היה צריך להיות תאילנד, והם החליטו שלא לוותר עליו.

באדורם בהאנדרי, מושל מחוז מוסאטנג, אשר הסופה פגעה קשות בשטחו, אמר הבוקר כי 29 בני אדם נהרגו במפולת השלגים שאירעה אתמול בהרי ההימלאיה.