אבו מאזן: "נשמור על השקט ברצועת עזה גם ב-2015"

יו"ר הרשות הפלסטינית הבטיח כי יפעל לשמירת היציבות הביטחונית בעזה גם במהלך השנה הבאה, זאת בכדי לשדל תורמים פוטנציאליים לקחת חלק במאמצים לשיקום הרצועה ■ "אני לא מגיד עתידות, אך לא יהיה שום עימות", הבהיר

אבו מאזן / צלם: רויטרס
אבו מאזן / צלם: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית מבטיח רגיעה ביטחונית ברצועה. בשיחה שקיים אמש (ה') אמר אבו מאזן כי "הרשות מתכוונת לשמור על הפסקת האש ברצועה השנה ובשנה הבאה".

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי אבו מאזן אמר את הדברים ברמאללה בפני אנשי עסקים, זאת בכדי לעודד תורמים פוטנציאלים לסייע בשיקום רצועת עזה. על פי הדיווח, אבו מאזן הסביר את דבריו בכך שהמדינות התורמות, בהן גם ארצות הברית, הביעו חשש מפני השמירה על היציבות הביטחונית ומפני האפשרות שהאש תחודש בגזרת הרצועה.

אבו מאזן אף ציין בהקשר זה כי שוחח עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, ואף הפיג לדבריו את חששותיו בנושא. "אמרתי לו שאנחנו אחראים לשמירת הפסקת האש", טען אבו מאזן. "אמרתי לו שאינני מגיד עתידות, אבל בשנה הנוכחית ובשנה הבאה לא יהיו עימותים נוספים".

יו"ר הרשות אף ציין כי הוא ואנשיו הבהירו בפני הממשלות בעולם כי הם אלו שאחראים לשיקוע ולהעברת הסיוע לרצועה. "הודענו לעולם שהממשלה לקחה אחריות על הסיוע ולא אף אחד אחר, וכי האמצעים יישלחו לכתובות הנכונות", הוסיף.

קהיר: ועידה בינלאומית לשיקום הרצועה

דבריו של אבו מאזן באו על רקע כינוסה של ועידה מיוחדת בקהיר, במטרה לזרז את מלאכת שיקומה של הרצועה. הפלסטינים הביעו אז תקווה לגייס 4 מיליארד דולר במסגרת הכינוס, שבו לקחו חלק יותר מ-30 מדינות.

במהלך פגישתו עם אנשי העסקים, התייחס אבו מאזן גם לנושא פתיחת המעברים לרצועה, וטען כי השליטה בהם תהיה בידי הרשות הפלסטינית. מוקדם יותר השבוע, עם ביקורו של מזכ"ל האו"ם ברצועה באן קי מון, אישרה ישראל לראשונה מאז "צוק איתן" העברת סיוע וחומרי בנייה לרצועה, זאת במסגרת פיילוט משותף לרשות, לאו"ם ולמתאם פעולות הממשלה בשטחים שמטרתו לתפעל מנגנון ביקורת מיוחד בכדי להקל על התושבים ברצועה.