ישחזר את ההצלחה? משחק חדש לקנדי קראש

Candy Crush Soda Saga דומה מאוד למשחק המקורי, רק עם ממתקים חדשים, שילובים חדשים ושלבים שמנסים להיות מאתגרים יותר

Candy Crush Soda Saga / צילום מסך
Candy Crush Soda Saga / צילום מסך

חברת קינג הבריטית, יצרנית המשחק הסופר פופולרי קנדי קראש, שחררה אמש (ב') משחק חדש באווירה דומה של סוכריות צבעוניות וממכרות תחת השם Candy Crush Soda Saga. המשחק דומה מאוד למשחק המקורי, רק עם ממתקים חדשים, שילובים חדשים ושלבים שמנסים להיות מאתגרים יותר. המשחק החדש יצא בגרסת פייסבוק תחילה, אך בקרוב צפוי לצאת גם בגרסת מובייל עם אפליקציות ל-iOS ולאנדרואיד.

משתמשי קנדי קראש הוציאו 790 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2014 על המשחק באמצעות רכישות בתוך האפליקציה, על אף שהמשחק עצמו הוא חינמי. המשחק עדיין ניצב ברשימת המשחקים הפופולריים ביותר בחנויות האפליקציות של iOS ואנדרואיד. בחלק מהמדינות אפילו ניצב עדיין בחמישייה הראשונה בקטגוריית המשחקים, אך מבחינת קינג מדובר גם בחדשות לא כל כך טובות. כן, קנדי קראש הוא עדיין מכונת מזומנים משומנת אבל נראה שהמשקיעים והאנליסטים שעוקבים אחרי החברה רוצים לראות אותה שולפת שפן נוסף מהכובע.

בדומה ליצרנית משחקים פופולרית אחרת בשם זינגה, שרכבה להצלחה ולנאסד"ק על חשבון המשחק Farmville אך התקשתה לשחזר לגמרי את ההצלחה ומאז התרסקה, בקינג מנסים לברוח מהתהום הזו. כך, למשל, בדוחות הרבעון האחרון פספסה קינג את תחזיות האנליסטים כשדיווחה על הכנסות של 594 מיליון דולר לעומת תחזית של 608 מיליון דולר. נכון לרבעון השני של 2014, לקינג יש 345 מיליון משתמשים ייחודיים בחודש ו-190 משחקים ב-200 מדינות, כשקנדי קראש סאגה עוקף את כל שאר הכותרים בפער של ממש.