אפליקציית AM:PM מבטיחה לכם משלוח תוך שעתיים

רשת המרכולים העירונית הקדימה את האחות הגדולה מגה והשיקה אפליקציית קניות ■ אין הגבלת מוצרים למשלוח, כך שאפשר גם להזמין קרטון חלב שנגמר ■ מחיר המשלוח עומד על 15-20 שקל וזמין גם בסופי שבוע

AMPM / צילום מסך
AMPM / צילום מסך

רשת מגה מקבוצת אלון אמנם עדיין לא נחתה בעידן הסמארטפונים עם אפליקציית קניות משלה, אבל האחות הקטנה - רשת המרכולים העירונית AM:PM - נכנסה לזירה עם פיצ'ר תחרותי במיוחד.

הרשת השיקה לאחרונה אפליקציית קניות חדשה שמאפשרת יצירת רשימת קניות על-ידי הקלדה או סריקת מוצרים והזמנתם ישירות מהרשת.

הייחודיות של האפליקציה ושל השירות היא האפשרות לקבל את המוצרים בתוך שעתיים בלבד, כשכרגע השירות ניתן ב-3 ערים בלבד - תל-אביב, גבעתיים ורמת-גן. זאת לעומת שירותי משלוחים אחרים שמציעות רשתות השיווק הגדולות דוגמת שופרסל, מגה או רמי לוי, שם המשלוח מגיע בדרך כלל רק יום למחרת.

בנוסף, אפשרות הזמנת המשלוחים רחבה יותר מכל רשת שיווק אחרת ומאפשרת הזמנה וקבלת משלוח מ-7 בבוקר ועד חצות בכל יום - כולל שישי ושבת.

האפליקציה, שזמינה בינתיים רק למכשירי אייפון ואייפד אך תגיד לאנדרואיד בשבועות הקרובים, מציגה את המבצעים שבסניפים הפיזיים לצד מבצעים ייעודיים וכן מאפשרת איתור וניווט לסניפים.

ההזמנה לא מוגבלת בסכום ולמעשה מאפשרת גם למי שנגמר לו החלב או שחבריו אמורים לקפוץ לביקור פתע בערב, להזמין משלוח של מוצר בודד או שניים.

עלויות המשלוח נמוכות יחסית לרשתות השיווק הגדולות - 15 שקל לחברי מועדון, 20 שקל ללקוחות אחרים וחינם למזמינים מעל ל-400 שקל.

עם זאת, יש לקחת בחשבון שהמחירים ברשת AM:PM, שלטענת החברה צפויים להיות דומים גם באונליין, יקרים יותר מרשתות שיווק אחרות, כך שהשאלה היא האם מדובר בבשורה מההיבט הצרכני ועלויות המשלוח כולל מוצריו.

כמו כן, יש לקחת בחשבון שפריסת הסניפים של AM:PM - בעיקר במרכז תל-אביב - עשויה לייתר השימוש באפשרות המשלוח, לאור העובדה שהמרחק הממוצע בין סניף לסניף ברשת עומד על 5-10 דקות הליכה. ועדיין, מי שעסוק או שאין לו זמן לקפוץ לסניף יכול בהחלט להיעזר באפליקציה ולספוג את העלויות הרלבנטיות.

המינוס הגדול של האפליקציה בינתיים הוא בכך שהיא לא דיגיטלית ב-100%. אין אפשרות לשלם דרך האפליקציה, ולאחר ביצוע ההזמנה המשתמש יקבל טלפון מהסניף הקרוב לביתו או מהסניף המרכזי במגדל שלום בתל-אביב, וישלים את התשלום טלפונית באמצעות כרטיס אשראי. בחברה מבטיחים כי בשבועות הקרובים גם נושא זה ייפתר, וההזמנה תתבצע ישירות מהאפליקציה.

כיום שתי המתחרות העיקריות בעולם הסלולרי של רשתות השיווק הן שופרסל וסיטון. שופרסל מאפשרת הזמנה מלאה דרך הסלולרי, כאשר בלחיצה על הזמנה אונליין יש להכניס פרטים של לקוח קיים או הרשמה ללקוח חדש, כולל שליפת רשימות קניות מוכנות מהאתר וסיום הזמנה וקביעת זמן משלוח.

מנגד, חברת סיטון מציעה אפליקציה שסובבת כולה סביב המובייל, וכך התשלום מתבצע ישירות מהמכשיר הנייד. עם זאת, המזמינים בסיטון ייאלצו לפצל את סל הקניות שלהם, שכן השירות מאפשר רק הזמנת מוצרים יבשים - ללא מוצרי חלב, בשר ופירות וירקות.

להורדת האפליקציה של AM:PM

AMPM / צילום מסך
 AMPM / צילום מסך