משה נסטלבאום תובע מיליון שקל מיגאל רביד בגין לשון הרע

טוען כי רביד יצא במסע הכפשות נגדו בכל אמצעי התקשורת בניסיון לטרפד את מינויו לתפקיד מנהל הטלוויזיה של ערוץ 1 ■ לאחרונה הגיש רביד תביעה נגד נסטלבאום ונגד רשות השידור בטענה להטרדה מינית והתנכלות

מסדרונות ערוץ 1 כבר שנים לא היו תוססים כל-כך. לאחר שאיש התקשורת יגאל רביד הגיש בחודש יולי השנה תביעה בסך חצי מיליון שקל נגד המנהל לשעבר של חטיבת החדשות של ערוץ 1, משה נסטלבאום, ונגד רשות השידור, בגין הטרדה מינית והתנכלות - נסטלבאום לא נותר חייב.

נסטלבאום הגיש אתמול (ג') לבית משפט השלום בתל-אביב תביעת לשון הרע בסך מיליון שקל נגד יגאל רביד, עובד רשות השידור.

לטענת נסטלבאום, רביד יצא במסע הכפשות נגדו בכל אמצעי התקשורת בניסיון לטרפד את מינויו לתפקיד מנהל הטלוויזיה של ערוץ 1. "ידו של הנתבע בהפצת הפרסומים הייתה קלה על ההדק ונבעה מתאוות נקם".

בתביעה שהוגשה באמצעות בא-כוחו של נסטלבאום, עו"ד אמיר טיטונוביץ ממשרד טיטונוביץ', מגולל נסטלבאום מסכת ארוכה של אמירות פוגעניות, לטענתו, שפרסם עליו רביד, הן באתר פייסבוק, הן בריאיון לעיתון "ידיעות אחרונות" והן במקומות נוספים.

לטענת נסטלבאום, אמירות אלה נועדו לפגוע בשמו הטוב ולסכל את כניסתו לתפקיד מנהל ערוץ 1, לאחר שהוא נמצא כמועמד ראוי לתפקיד על-ידי ועדת האיתור של רשות השידור.

נסטלבאום טוען כי הצהרותיו של רביד בתקשורת, שלפיו הוא הומוסקסואל, נועדו לשימושו הציני של רביד, והוא משתמש בעובדה זו כקרדום לחפור בו וככלי בהתאם לנוחותו. כך לדוגמה, טוען נסטלבאום בכתב התביעה, קרה באחת הפעמים שנפגשו השניים במסיבה על גג ביתו של רביד, כאשר נסטלבאום לא שימש בתפקיד ניהולי, ושאליו הוזמנו הוא ובת זוגו.

לטענת נסטלבאום, באותו אירוע, שבו השתתפו חברים רבים הנמנים עם הקהילה ההומו-לסבית, התלוצץ רביד ואמר: "שמור על התחת שלך, כמה מהחברים שלי דלוקים עליו". על כך השיב נסטלבאום: "אל תדאג, באתי עם תחתונים מפח".

בכתב התביעה טוען נסטלבאום כי במשך 8 שנים רביד לא הביע הסתייגות כלשהי מתשובתו, ורק לאחר שהיחסים ביניהם עלו על שרטון, הוא עשה זאת ככלי לניגוח בו.

לטענת נסטלבאום, זמן קצר אחרי שמונה למנהל החדשות של ערוץ 1, הוא קיבל תלונות של עובדות בחטיבת החדשות, שלטענתן רביד השפיל אותן וטען כי "המהדורה שייכת לו". משכך, נסטלבאום החליט להזהירו בנושא, ובהתאם לכתב התביעה, מיד לאחר מכן החל "מסע הנקמה המפרך" של רביד נגדו, שכלל פרסומים של רביד שלפיהם נסטלבאום "סוטה מופרע" ו"עבריין מורשע", וכן כלל הגשת תלונה על אותה הטרדה מינית שנאמרה על גג ביתו של רביד.

לטענת נסטלבאום, בהמשך לאמור, רביד התלונן כי נסטלבאום הטריד מינית אף נשים ברשות השידור. משכך, רביד הגיש נגדו תלונות רבות, לרבות תלונת לנציבות שירות המדינה ולממונה על מעמד האישה, לטיפול בדרגים הגבוהים, גם במישור האתי והמשמעתי, וכל זאת, לטענת נסטלבאום, כדי לטרפד את מינויו בערוץ 1.

בעקבות תלונות אלה נערך הסדר טיעון שבו הורשע נסטלבאום, אך בשל העובדה שמדובר היה בעבירות משמעות "קלות-ערך", לא נאסר על נסטלבאום להתמודד לתפקיד מנהל הטלוויזיה של ערוץ 1.

בתביעת נסטלבאום נטען עוד כי לאחר שלא עלה בידי רביד להכשיל את מינויו, הוא המשיך במסע "ההכפשות וההשמצה" נגד נסטלבאום וסייע בהגשת עתירה לבג"ץ שנועדו לסכל את מינויו.

נסטלבאום טוען כי בשל מחלתו ובשל "ההתנכלות השיטתית של רביד וחבריו נגדו", הוא החליט לוותר על המינוי.

טרם הוגש כתב הגנה.