הדולר התחזק ב-0.6% ל- 3.777 שקלים אחרי הודעת הפד

האירו נחלש מול השקל בכ-0.6% לשער של 4.753 שקלים ■ הבנק המרכזי בארה"ב הודיע על הפסקת ההרחבה המוניטרית ורמז על העלאת ריבית מוקדם יותר מהצפוי אם הכלכלה תצמח בקצר מהיר

תחזית מגדלת / צלם: thinkstock
תחזית מגדלת / צלם: thinkstock

יום אחרי הודעת הפדרל ריזרב על הפסקת ההרחבה המוניטרית, הדולר התחזק היום (ה') בשוק המט"ח המקומי וכן בעולם מול המטבעות המרכזיים. שער הדולר עלה בכ-0.6% ושערו היציג נקבע על 3.777 שקלים, ובעולם הוא מתחזק כ-0.3% מול האירו וכן מול הליש"ט.

האירו בזירה המקומית נחלש היום מול השקל בכ-0.6% לשער יציג של 4.753 שקלים. אתמול הדולר היציג נחלש ב-0.3% ל-3.754 שקלים והאירו היציג התחזק בשיעור זעום ל-4.7818 שקלים.

אתמול בערב הודיע הבנק המרכזי בארה"ב על הפסקת רכישות האג"ח החודשיות, ההקלה הכמותית השלישית (QE3), על רקע השיפור הניכר בכלכלת ארה"ב בחודשים האחרונים ובעיקר בנתוני האבטלה והצמיחה.

הריבית נשארה בינתיים ללא שינוי ברמה של 0%-0.25% וכעת יתמקדו האנליסטים ומנהלי ההשקעות בספקולציות ותחזיות לגבי המועד המדויק שבו תתחיל העלאת ריבית בארה"ב. כעת עומדות התחזיות על הרבעון השני של 2015, אבל הכל כמובן תלוי בנתוני המאקרו כלכלה שיפורסמו בשבועות ובחודשים הקרובים בארה"ב בעיקר ובעולם כולו בכלל.

בהודעת הפד נאמר, בין השאר, כי שוק העבודה משתפר, ירידת מחירי הנפט לא תשפיע על האינפלציה לטווח ארוך. בפעם הראשונה נאמר בהודעה כי הריבית עשויה לעלות מוקדם יותר מהצפוי אם הכלכלה תצמח בקצר מהיר יותר מהצפוי על ידי הבנק. מנגד, צמיחה איטית מהצפוי תדחה את העלאת הריבית.