הוצאה לפועל נגד קווים: לא פינתה קרקע ביהוד בניגוד לחוק

החברה שבשליטת יעקב שחר התעלמה מפסק דין שהורה לה לפנות עד ספטמבר את מסוף האוטובוסים ביהוד, הפועל על קרקע של אאורה ישראל

האוטובוסים על הקרקע ביהוד / צילום: אאורה ישראל
האוטובוסים על הקרקע ביהוד / צילום: אאורה ישראל

חברת קווים מסתבכת שוב: תיק הוצאה לפועל נפתח בלשכת ההוצאה לפועל בתל-אביב נגד חברת האוטובוסים קווים תחבורה ציבורית, המוחזקת על-ידי קבוצת מאיר שבשליטת יעקב שחר, הורן את ליבוביץ ואריה שאשא. זאת, לאחר שהחברה התעלמה מפסק דין לפינוי שניתן נגדה על-ידי בית משפט השלום בפתח-תקווה, שחייב אותה לפנות עד 1 בספטמבר מסוף אוטובוסים ביהוד שאותו היא מפעילה שלא כדין.

למרות פסק הדין, החברה לא פינתה את המסוף, ובעלת הקרקע - חברת הנדל"ן אאורה ישראל - פתחה כנגדה תיק הוצאה לפועל במטרה לפנותה מהמגרש בכפייה.

ביוני האחרון קיבלה שופטת בית משפט השלום בפתח-תקווה, ניצה מימון-שעשוע, את התביעה שהגישה אאורה ישראל לפינוי מסוף האוטובוסים.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד עדי כהן ממשרד כהן-שגב, נטען כי קווים מפעילה את המסוף בניגוד לדין, וכי עליה לפנות את הקרקע כאמור. השופטת אף מתחה ביקורת על התנהלות החברה ומשרד התחבורה, ועל כך שקווים ביצעה שימוש בקרקע לא הסכמת הבעלים וללא תשלום.

למרות פסק הדין, קווים המשיכה כאמור להפעיל את מסוף האוטובוסים, תוך התעלמות מדרישות חוזרות ונשנות של אאורה ישראל לפנות את הקרקע לאלתר. לפיכך, אתמול (ד') פנתה אאורה ישראל ללשכת ההוצאה לפועל בתל-אביב ופתחה תיק לפינוי קווים מהקרקע.

במקביל, בבית המשפט המחוזי מרכז מתנהלת תביעה כספית שהגישה אאורה כנגד קווים בסך של למעלה מ-5 מיליון שקל, לתשלום הפסדיה בגין הדחיה במימוש זכויותיה בקרקע, הנכללת בתוך חטיבת קרקע נרחבת שבבעלות החברה עליה היא מקימה את שכונת המגורים "high הגנים התלויים", שתכלול כ-900 יחידות דיור.

בתגובה לפניית "גלובס" בנושא, מסר עו"ד רם ז'אן ממשרד עמר, רייטר, ז'אן, שוכטוביץ ושות', המייצג את חברת קווים, כי "החברה פינתה את המסוף. תיק ההוצאה לפועל שנפתח חסר בסיס".

מבדיקת "גלובס" עולה תמונה אחרת, ועד לפרסום הידיעה המגרש לא פונה, ופועלים בו אוטובוסים רבים. בתגובה לדברים מסר עו"ד ז'אן כי "תגובתנו תימסר לבית המשפט".

מדובר חברת קווים נמסר כי "החניון והמבנה המדוברים, ששימשו כמסוף תחבורה ציבורית בעיר, פונו בשבוע שעבר, וזאת בטרם הוגשה הבקשה להוצאה לפועל. החברה אף הציבה פקח מטעמה במקום על מנת לוודא את קיום ההנחיה. מאז הפינוי השטח המדובר אינו משמש כמסוף תחבורה ציבורית, והפעילות בו הועברה למסוף חדש שהוכשר על-ידי הרשות המקומית".