קשת נשארת בערוץ 2: ביקשה הארכת זיכיון עד לשנת 2017

יום אחרי הזכיינית רשת - קשת החליטה שלא להגיש בקשה לרישיון, למרות הצהרה מוקדמת כי זו כוונתה, לאור אי-הבהירות בשוק ועתידו לנוכח הצעת החוק שמתכנן השר ארדן לפיצול ערוץ 2, ללא מתן מענה למצב התחרות בשוק

יום אחרי הזכיינית רשת, גם זכיינית ערוץ 2 קשת הודיעה הערב (ה') לשר התקשורת גלעד ארדן ולרשות השנייה כי היא מבקשת הארכת זיכיון עד ל-2017.

קשת החליטה שלא להגיש בקשה לרישיון, למרות הצהרה מוקדמת כי זו כוונתה, לאור אי-הבהירות בשוק ועתידו לנוכח הצעת החוק שמתכנן ארדן לפיצול ערוץ 2, ללא מתן מענה למצב התחרות בשוק.

קשת בחרה להגיש בקשה להארכת זיכיון בלבד, למרות שאתמול (ד') שיגרה הרשות השנייה מכתב לזכיינית, ובו הבהירה כי תוכל להגיש גם בקשה לרישיון במקביל ולמשוך אחת מהן עד לסוף השנה, עם התבהרות השוק.

"ככל שקרב מועד ההכרעה, נוכחנו כי במסלול הרישיון, בו שאפנו להוביל את הספינה, הערפל רחוק מלהתבהר ורב הנסתר על הגלוי. קשת כבר התמודדה עם תנאי שוק ורגולציה קשים, אך האחריות מחייבת אותנו שלא לבחור בנתיב כה מסוכן כשעינינו קשורות", נכתב במכתב של קשת.

במכתב ששלחה קשת ליו"ר מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', נכתב כי "הליך ההחלטה להגשת בקשת ההארכה ארך כשנה, ובמסגרתו נעשתה עבודה מקיפה ויסודית של שקילת כל החלופות העומדות בפניה ומשמעויותיהן בקשת רחבה של פרמטרים".

על-פי קשת, הזכיינית "ראתה ועדיין רואה את עצמה חלק מן החזון של טלוויזיה איכותית, תחרותית ומגוונת, הנשענת על עמוד התווך של היצירה העברית, תורמת לה ונתרמת על-ידה... מתחילת המכרז הנוכחי (2005 - ל"א) השקיעה קשת למעלה מ-2 מילארד שקל בהפקות מקור, מהן קרוב למיליארד בסוגה עילית, המעידים על המחויבות העמוקה של קשת הן לצופיה והן ליצירה.

"בבואנו לקבל החלטה כה משמעותית, מחובתנו לקבל החלטה המאפשרת לקשת ודאות ואופק פעילות, שכן לנגד עינינו אנו רואים גם את עתידם של מאות עובדינו ועובדי חברת החדשות ואלפי עובדי תעשיית הטלוויזיה, אליהם אנחנו מחויבים.

"לאי-הבהירות הרגולטורית בחוק הנוכחי נוספו בשבועות האחרונים מדי יום גורמי אי-ודאות וסימני שאלה מדאיגים. עתידה של חברת החדשות, וכן תנאי היציאה לרישיון ומועדה, כפי שהם נובעים מטיוטת החוק החדש אשר עברה בוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון האחרון, הפכו את ההחלטה על יציאה לרישיון למסוכנת יותר. בסביבה רגולטורית מעורפלת ובלתי שוויונית, הדרך היחידה לנווט את הספינה לחוף מבטחים בשלב זה היא על-ידי הגשת בקשה להארכת זיכיון".

כמו רשת, גם קשת הבהירה במכתבה כי היא עדיין חפצה ליציאה לרישיון של 7 ימים בשבוע, אולם לדבריה הדרך להגיע לשם היא "תוך גיבוש התנאים אשר יאפשרו לא רק יציאה לרישיון, אלא גם פעילות ארוכת-טווח במסגרת שכלליה ברורים ושוויוניים".