חיים סדגר: "טכנולוגיית הענן תשנה חיי כולנו לחלוטין"

שותף מנהל בקרן סקויה בכנס ג'רני: "העולם שלנו הולך להשתנות בחמש השנים הבאות ללא היכר" ■ נחמן שלף: "או שלמפעילים יהיה צינור חכם או שהם ימותו"

תמימות דעים לא ממש מפתיעה סביב השינויים שתביא איתה טכנולוגיית הענן, אפיינו את כל הנאמר מפי הדוברים שהשתתפו במושב שעסק בנושא בכנס ג'רני שנערך אתמול בתל אביב.

חיים סדגר, שותף מנהל בקרן סקויה, אמר בכנס כי "טכנולוגיית הענן תשפיע על החיים של כולנו ובתוך חמש שנים לא נבין כיצד חיינו ישתנו לחלוטין. כל עולם היוידאו, הספרים, התמונות, הכל יושפע מתופעת הענן".

עמית בוהנסקי ממייסדי ZOOMD, אמר ש"היום ניתן לצפות מה הגולשים רוצים על בסיס מעקב אחר דפוסי הגלישה שלהם, כאשר הענן הוא זה שמאפשר לעשות זאת".

נחמן שלף, מנכ"ל הסטארט-אפ ConteXtream, אמר כי מפעילי תקשורת רואים לא רק אפליקציות אלא אפליקציות שעושות נטוורקינג כמו וואטסאפ. "למעשה הם לא במקום שיכולה להיות להם חדשנות כמו כל ספקי השירותים שנותנים שירותים אובר זה טופ, כי הם לא וירטואליים".

"ב 2012 המפעילים כתבו מכתב לספקים שלהם שבו הם אומרים להם שלאחר שבמשך שנים ארוכות קנינו ממכם קופסאות וציוד וברזלים, אנחנו לא רוצים את זה יותר. אנחנו רוצים ענן, וירטואליזציה, לא רוצים יותר קופסאות. זה שינוי ענק", אמר.

סדגר אמר התעשייה לא רוצה יותר חומרה. "לקטנים אין את היכולת לקנות ציוד וקופסאות ובלי ענן הם לא יהיו. לכן היום אני מאמין שלא נראה חברות שלא משתמשות בענן. היום החברות הקטנות יכולות לקבל את אותם השירותים שהגדולים מקבלים בגלל הענן. ולכן זו נקודת מפנה".

שלף אמר כי "החזון שלי לגבי המפעילים הוא שאם אתה חושב על העסק שלהם אז גם להם יש לקוחות. הם בריטייל, ולכן השינוי הגדול הוא כמו באמזון. הכל סביב איש איש ולקוח. הם הולכים ליהנות מהווירטואליות אבל זה תלוי בתפירת החבילה פר לקוח. התעשייה הופכת לכזו שאין צינור אלא זרם לכל לקוח בצורה נפרדת. אחרת אתה נשאר צינור ואתה מת".

נתי שלום, סמנכ"ל הטכנולוגיות של גיגה ספייסס, חלק עליו ואמר שהוא לא מאמין שזה יקרה. שלף הסביר כי היא השאלה איך אתה משתמש במידע. "אנחנו מייצרים מידע מכל תנועה של מיליארדי לקוחות. ככל שיישארו מפעילים שיש להם רק צינורות תהיה להם בעיה ולכן חייבים לעשות מוניטיזציה של כל לקוח כדי לתת לו פתרונות חכמים אחרת הם ייעלמו".