אלשטיין ובן משה מזרימים לאי.די.בי פתוח 176 מיליון שקל

בעלי השליטה באי.די.בי פתוח מממשים אופציות לפי שווי של 5.5 שקל למניה - כ-43% מעל מחיר השוק

אדוארדו אלשטיין מוטי בן משה / צלם: רויטרס תמר מצפי
אדוארדו אלשטיין מוטי בן משה / צלם: רויטרס תמר מצפי

בעלי השליטה באי.די.בי מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין יזרימו לחברה הון בהיקף 176 מיליון שקל, במימוש אופציה לכ-32 מיליון מניות, במחיר של 5.5 שקל למניה.

מימוש האופציות שרכשו השניים בהנפקת הזכויות שנערכה בחודש יולי האחרון, נעשה במחיר הגבוה בכ-43% מעל שווי השוק של המניות - 3.85 שקל למניה, בסגירת המסחר ביום חמישי האחרון.

אלשטיין מסר כי "החלטתי להוביל למהלך מימוש האופציות במטרה לחזק את החברה. כבעלים של אי.די.בי, אני רואה בכך חלק מהמחוייבות והאחריות שלי לתמוך בחברה לאורך כל הדרך. אני מאמין שהזרמת הכספים הזו תביא לחיזוק משמעותי של האיתנות הפיננסית של החברה. השקעתי היא לטווח הארוך ולפיכך החלטתי לממש את האופציות על אף שמדובר במימוש במחיר גבוה ממחיר השוק. אני חושב שאין דוגמא טובה יותר אשר ממחישה את האמון הרב שאני רוכש לחברה ולפוטנציאל העתידי שאני צופה".

בן משה הבהיר כי "במימוש מלוא כתבי האופציות מוכח פעם נוספת - לא במילים וכותרות אלא במעשים ובמאות מיליוני שקלים, כי אנחנו נאמנים לכל ההתחייבויות שלקחנו על עצמנו כלפי המשקיעים. יש לנו את היכולות והאיתנות הפיננסית, יש לנו את הרצון - וחשוב מכך, שנינו נחושים להחזיר את תאגיד אי.די.בי פתוח למקומו הראוי במשק הישראלי".

מוקדם יותר השבוע הודיעה החברה כי היא צפויה להפסיד ברבעון השלישי 400-480 מיליון שקל, ובתשעת החודשים עד כה ב-2014 הפסידה החברה 473-553 מיליון שקל.