האיום מתממש: ועד רופאי שיבא משבית את חדרי הניתוח

חדרי הניתוח של ביה"ח יושבתו בין 7:30-9:30, במחאה על החלטת נציבות שירות המדינה להשעות את מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית, פרופ' אייל וינקלר

בית החולים שיבא - תל השומר / צילום: תמר מצפי
בית החולים שיבא - תל השומר / צילום: תמר מצפי

האיום של מנהל בית החולים הממשלתי שיבא (תל השומר) פרופ' זאב רוטשטיין ושל ארגון רופאי המדינה מתממש: ועד רופאי שיבא משבית היום (ב') את כל חדרי הניתוח של ביה"ח בין 7:30-9:30, במחאה על החלטת נציבות שירות המדינה להשעות את מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית, פרופ' אייל וינקלר.

הצעד הזה נעשה על אף שההסתדרות הרפואית לא הכריזה על סכסוך עבודה בעניין ועל כן המהלך הוגדר בכלליות כ"מחאה על צעדי הנציבות נגד רופאי שיבא". הרופאים יערכו בזמן ההשבתה עצרת מחאה בכניסה לחדרי הניתוח.

נזכיר כי נציבות שירות המדינה החליטה להשעות את פרופ' וינקלר בעקבות חקירה של אגף המשמעת שהעלתה כי וינקלר ביצע מאות ניתוחים פרטיים במרפאת האסתטיקה "קלאס קליניק" שבתל השומר זאת בזמן שדיווח לכאורה כאילו עסק בעבודתו הציבורית באותן שעות.

בשיבא ואף בתוך נציבות שירות המדינה התעוררה ביקורת על כך שוינקלר הועמד לדין משמעתי לבדו אף שמנהל בי"ח פרופ' רוטשטיין הודה כי אישר בעצמו להפעיל את המרפאה הפרטית בשעות הבוקר (רוטשטיין טען שלא ידע על הדיווח הכפול לכאורה של השעות).