אריאל: דירות 4 חד' בנהריה וב"ש יירדו ל-700 אלף שקל

הצלחה במכרזי קרקעות לבנייה רוויה בבאר שבע, נהריה, בית שאן, בית שמש ותל אביב ■ שר השיכון: בנהריה וב"ש המחירים ייפלו ב-30%

אורי אריאל / צילום: רפי קוץ
אורי אריאל / צילום: רפי קוץ

הצלחה למכרזי קרקעות של רשות מקרקעי ישראל בערים שונות בארץ - ובמחירים נמוכים יחסית. מדובר במכרזים לבנייה רוויה בבאר שבע, נהריה, בית שאן, בית שמש ותל אביב.

לקראת מעבר צה"ל לנגב והתחלת חוק מע"מ 0%, הביקושים למכרזים בבירת הנגב ממשיכים להיות ניכרים: במכרז ל-205 יח"ד בחמישה מתחמים בשכונת נווה זאב הוגשו לא פחות מ-18 הצעות (בעלות קרקע ממוצעת של 113 אלף שקל ליח"ד, לא כולל מע"מ) ובעלויות פיתוח בגובה כ-81 אלף שקל ליח"ד כולל מע"מ.

ארזי הנגב יזום ובנייה זכו בקרקע לבניית 37 יח"ד וחברת ארזים (גיא) בקרקע לבניית 53 יח"ד. חברת האחים בוסקילה זכו במתחם של 25 יח"ד וחברת דלויה מרכז הבנייה במתחם הגדול ביותר בן 62 יח"ד. חברת י.ר.נ בניה ופיתוח זכתה במתחם של 28 יח"ד.

גם בצפון נרשמו ביקושים איתנים: 6 הצעות הוגשו ל-3 מתחמים הכוללים 326 יח"ד בשכונה הצפון-מזרחית בנהריה במחירים אטרקטיביים. חברת אזורים זכתה במתחם לבניית 230 יח"ד. חברת טרקלין יזום ובניה וחברת י.א. אלון בניה זכו כל אחת במתחם בן 48 יח"ד (96 דירות בסך הכל). הזוכים רכשו את הקרקעות בעלות קרקע ממוצעת של 31 אלף שקל ליח"ד (לא כולל מע"מ) ובעלויות פיתוח בגובה כ-80 אלף שקל ליח"ד (כולל מע"מ).

בבית שאן, חברת גלעד מאי זכתה במתחם לבניית 40 יח"ד. ברמת בית שמש הוגשו 12 הצעות למכרז לבניית 36 יח"ד כשהזוכה היא חברת אור עמי בנייה והשקעות. חברת חינאוי ניקולא זכתה במכרז בת"א לבניית 4 יח"ד ברחוב יפת 178.

מנגד, בשכונה הדרומית בירוחם נכשל מכרז לבניית 196 יח"ד בשלושה מתחמים.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל מסר בתגובה למכרזים כי בבאר שבע ונהריה תיתכן ירידה של 30% במחירי הדירות - אם כוללים את הטבת המע"מ שצפויה להיכנס לתוקף עד סוף השנה ותזכה חלק מרוכשי הדירות.

"הקבלנים והיזמים ממשיכים לרכוש קרקעות בכל רחבי הארץ והפעם גם במחירים נוחים למדי, על רקע יציאתם הצפויה של מכרזי מחיר מטרה ולקראת החלתו של חוק מע"מ בשיעור אפס", אמר אריאל. "המשמעות של מחירי הזכייה היא ירידה אפשרית של 30% במחיר הדירות בערים אלה כמו נהריה ובאר שבע, הן בגלל מחירי הזכייה הנמוכים והן בגלל ההפחתה של למעלה מ-15% ממחיר הדירות בשל המע"מ המאופס. לא מדובר בחזון אחרית הימים, אלא בדירות שיוכלו להימכר בעוד מספר חודשים עם השלמת תכניות הדיור של מחיר מטרה ומע"מ אפס בשבועות הקרובים. לאור התוצאות, דירת 4 חדרים יכולה בהחלט להימכר לצרכן בערים מבוקשות אלה ב-700 אלף שקל".