הסטארט-אפ הישראלי Gigya מגייס 35 מיליון דולר

הגיוס היה בהובלת אינטל קפיטל, קרן ההשקעות של ענקית השבבים אינטל ■ סך הגיוסים של החברה הישראלית המפתחת פלטפורמות חברתיות לאתרי אינטרנט עומד כעת על 104 מיליון דולר

 אינטרנט / צילום: imagebank/thinkstock
אינטרנט / צילום: imagebank/thinkstock

חברת הסטארט-אפ הישראלית Gigya, המפתחת פלטפורמות חברתיות לאתרי אינטרנט, גייסה 35 מיליון דולר בהובלת אינטל קפיטל, קרן ההשקעות של ענקית השבבים אינטל.

בסבב הנוכחי לקחו חלק גם Common Fund Capital ו-Vintage Investment Partners, לצד משקיעים קיימים בהם חברת אדובי, Advance Publications, בנצ'מרק, DAG Ventures, Greenspring Associates ו-Mayfield Fund.

סך הגיוסים של החברה הישראלית עומד כעת על 104 מיליון דולר.

אינטל החליטה להשקיע בחברה על רקע פתרונות הענן של Gigya ומדובר גם בהשקעה אסטרטגית, מתוך הרצון לשלב את פתרונות הענן במוצרי האבטחה של אינטל תחת חטיבת האבטחה Intel Security, שהוקמה על בסיס חברת האבטחה McAfee, שנרכשה לפני ארבע שנים תמורת 7.7 מיליארד דולר.

חברת Gigya נחשבת לאחד מהסטארט-אפים הוותיקים בעידן האינטרנט הנוכחי. החברה הוקמה ב-2006 על-ידי שלושה מיוצאי חברת הוטבר: אייל מגן, ערן קוטנר ורולי אליעזרוב. את החברה מנהל פטריק סאלייר.

מוצרי החברה מאפשרים ניהול משתמשים עבור אתרי אינטרנט בתחומים שונים כמו תוכן ומסחר ומאפשרת ניהול מידע אודות המשתמשים באמצעות הרשתות החברתיות. החברה מגלגלת עשרות מיליוני דולר בשנה ומתכננת בעקבות הגיוס לגייס כ-100 עובדים נוספים, שיצטרפו לכ-300 העובדים הקיימים של החברה.

"הימים של אנונימיות באינטרנט עברו. וזה דבר טוב", אמר סאלייר. "הצרכנים הבהירו זאת היטב שהתאמה אישית היא כאן להישאר. כדי להגיע לשם, עסקים צריכים להבין מה הצרכנים רוצים וצריכים - וזה מתחיל מזהות. הבעיה היא שהרבה גישות לאיסוף ניהול מידע על צרכנים באינטרנט מפר את פרטיות המשתמשים ולרוב אינן מדויקות או יעילות".

לדברי סאלייר, "אנחנו עיצבנו את פלטפורמת זיהוי המשתמשים שלנו מהבסיס כדי לנהל את מורכבות הזהות של הצרכן המודרני, כולל טיפול בנושאים כמו סושיאל, מובייל, פרטיות ואבטחה. השותפות שלנו עם אינטל תאפשר לנו להמשיך ולחדש ולהפוך את הרשת ליותר מותאמת עבור כולם", הוסיף סאלייר.

"כשאנחנו מסתכלים על הבעייתיות של סיסמאות, אנחנו מתרשמים מהפלטפורמה ומהגישה של Gigya", אמר מארק הוקינג, סגן נשיא ומנהל חטיבת Safe Identity ב-Intel Security. "לאור הגודל שלה, המנהיגות והייחודיות בשוק, אנחנו רואים הזדמנות גדולה לא רק לשתף פעולה עם החברה אלא גם להשקיע".