בעלי השליטה החדשים באתלון ישיבו לה 345 אלף דולר

בעקבות הגילוי על השימוש בכספים, דיווחו ועדת הביקורת ודירקטוריון אתלון על העניין לרשות לני"ע, ומינו את משרד עו"ד גרוס לבחון את המקרה

דולרים מטבע חוץ מטח  / צלם: טינקסטוק
דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: טינקסטוק

בעלי השליטה החדשים בחברת אתלון , גורדון אדוארדס, רוס מקדונלד ולואיס ריינקה, נדרשים להשיב לחברה 345 אלף דולר שקיבלו בגין שירותי ייעוץ שהעניקו לה, במקום שישמשו לצורכי הון חוזר - כך עולה מעדכון שפרסמה היום אתלון. בעלי השליטה התחייבו להשיב לאתלון את כל הכספים ששולמו להם.

בחודש מארס האחרון חתמה אתלון על הסכם עקרונות לרכישת 75% ממניות חברה העוסקת באספקת שירותי תקשורת במוזמביק (ונינגה), תמורת הקצאת מניות אתלון.

במסגרת הסכם זה נקבע כי אתלון תעמיד לבעלת השליטה בחברה ממוזמביק (סיגנואר), שהפכה בעקבות הקצאת המניות לבעלת השליטה באתלון, הלוואה לצורכי הון חוזר בגובה של עד 2 מיליון שקל בארבעה תשלומים שווים.

התשלום הראשון על חשבון ההלוואה, בסך של 500 אלף דולר בריבית בשיעור הליבור בתוספת 3%, הועבר בחודש מארס, עם החתימה על הסכם העקרונות.

משרד עו"ד יבחן את נסיבות המקרה

בחודש יוני נחתם בין הצדדים הסכם מחייב, ובאוגוסט אישרו בעלי המניות באתלון את ההקצאה, והעסקה הושלמה. סיגנואר נמצאת בבעלות השלישיה אדוארדס, מקדונלד וריינקה.

בעקבות הגילוי על השימוש בכספים שלא כמתחייב, דיווחו ועדת הביקורת ודירקטוריון אתלון על העניין לרשות לני"ע, ומינו את משרד עו"ד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות' כיועץ שיבחן את נסיבות המקרה.

אתלון נסחרת היום בבורסה בשווי של כ-40 מיליון שקל, אחרי זינוק של 380% מתחילת השנה. מקדונלד משמש היום כמנכ"ל אתלון, ואדוארדס כיו"ר משותף יחד עם סטלין בהרטי.

הערת "עסק חי"

את דוחותיה הכספיים של אתלון מלווה הערת "עסק חי", ולפי רואי החשבון שלה "ונינגה נמצאת בשלב הפיתוח העסקי, ותלויה במקורות מימון חיצוניים להשלמתו".

עוד הם מוסיפים, כי "הנהלת החברה פועלת להשגת המימון העסקי באמצעות גיוס הון", וכן כי "בעל עניין בחברה התחייב להעמיד לחברה מימון בסך של 1 מיליון דולר לצורך העמדת הלוואה לונינגה.

בשלב זה הפעילות לא מייצרת הכנסות, ואת מחצית השנה סיכמה אתלון בהפסד של 1 מיליון שקל, אחרי הפסד שנתי של 3 מיליון שקל בסיכום שנת 2013. בקופתה של אתלון היו בסוף הרבעון השני של השנה פחות מ-600 אלף שקל, והונה העצמי עמד על 6.5 מיליון שקל.