הרשת החברתית: שמלת כלה ב-50 שקל

ג'ודי ניר-מוזס-שלום וח"כ מירי רגב מבקרות בהשקת מיזם "השמלה" של עמותת "אחת אחת" ■ עדינה בר-שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, עונה לשאלות של אורלי וילנאי ■ והפיננסייר דניאל אלפרט מגיע לוועידת ישראל של "גלובס"

עוד' עדנה אמיניזר, ג'ודי ניר מוזס שלום, חכ מירי רגב וננה חן צילום: שלומית בושינסקי
עוד' עדנה אמיניזר, ג'ודי ניר מוזס שלום, חכ מירי רגב וננה חן צילום: שלומית בושינסקי

שמלת כלה ב-50 שקל

לא צריך לשלם אלפי שקלים על שמלת כלה כדי ללבוש אותה רק ערב אחד. עמותת "אחת אחת", הפועלת לקידום נשים, השיקה ביום חמישי האחרון מיזם חדש, "השמלה" שמו, המאפשר לשכור שמלות כלה וערב בעלות סמלית של 50 עד 300 שקל.

הגיעו לאירוע השקת המיזם: עו"ד עדנה אמיניזר, מנהלת מרכזי בנקאות פרטית בבנק דיסקונט, שגם אירחה את האירוע בביתה; ג'ודי ניר-מוזס-שלום; ח"כ מירי רגב; ננה חן, יו"רית עמותת "אחת אחת" וסמנכ"לית קבוצת רפאלי; יעלה מקליס, ראשת עיריית יהוד; כוכבית ארנון, סמנכ"לית בכירה בהראל ביטוח; ואחרים.

עוד' עדנה אמיניזר, ג'ודי ניר מוזס שלום, חכ מירי רגב וננה חן/צילום: שלומית בושינסקי
 עוד' עדנה אמיניזר, ג'ודי ניר מוזס שלום, חכ מירי רגב וננה חן/צילום: שלומית בושינסקי

הדרך קדימה של אלפרט

דניאל אלפרט, מנהל שותף ומייסד בנק ההשקעות Westwood Capital, פיננסייר רב-עוצמה בוול סטריט ובנקאי השקעות מוביל, ישתתף השנה בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס".

אלפרט חבר באליטה הפיננסית של ארה"ב ולאחרונה פרסם עם פרופ' נוריאל רוביני ופרופ' רוברט הוקט את "הדרך קדימה" - תוכנית ליציאה מהמשבר הכלכלי. הוא גם עמית-מחקר ב-The Century Foundation, מצוותי החשיבה הוותיקים בארה"ב.

בביקורו יקיים אלפרט פגישות עם ראשי ארגון לב"י כחלק מתמיכתו בישראל.

לוגו ועידת ישראל לעסקים
 לוגו ועידת ישראל לעסקים

מי חושבת שש"ס עלולה להיעלם מהפוליטיקה?

"מפלגות בלי ייצוג נשי ייעלמו בעתיד מהפוליטיקה", כך אמרה עדינה בר-שלום, בתו של הרב המנוח עובדיה יוסף, בוועידת ישראל לנשים ועסקים שהתקיימה ב"הבימה".

המנחה אורלי וילנאי שאלה את בר-שלום אם גם ש"ס, שלא מייצגת נשים, תיעלם; ובר-שלום השיבה שייתכן שכן.

כך או כך, בר-שלום אמרה בוועידה כי טרם החליטה אם לרוץ לפוליטיקה. "אני צריכה לחשוב אם זה יועיל לחברה, ואם כן, אלך על זה. אני מלאה בחיידק הזה של הרצון לשנות".

עוד סיפרה בר-שלום כי אביה ידע להשתנות: "אם לפני 40 שנה הוא חשב שאישה צריכה לשבת בבית, בתקופה האחרונה הוא חשב שאישה יכולה להיות מנהיגה. יש צעירות בתוך החברה שלנו שצועדות לתוך מנהיגות יוצאת מן הכלל. המפתח הוא החינוך, לאו דווקא בבתי-ספר ובמוסדות, אלא בדוגמה האישית שכל אדם נותן לסובבים".

עוד לקחו חלק בוועידה: ח"כ מרב מיכאלי; אורנה ברביבאי, שסיפרה כי היא עדיין לא יודעת מה תעשה אחרי הפרישה מצה"ל וכי כרגע היא מנצלת את הזמן לשדרוג ארון הבגדים שלה; עו"ד רות-דיין-וולפנר, מומחית בדיני משפחה; יפית גרינברג, שסיפרה שכבר בגיל 8 חלמה על חנות ספרים והיום סוף-סוף מימשה את חלומה; איריס בראון, סקסולוגית; ח"כ יפעת קריב; ח"כ עליזה לביא; ואחרות.

 עוד' רות דיין וחכ יפעת קריב/ צלם: ליאת מנדל
  עוד' רות דיין וחכ יפעת קריב/ צלם: ליאת מנדל

הביטחוניסטים באים

לקראת הכנס הבינלאומי השלישי לביטחון מולדת, שנפתח היום (ב') ויימשך גם מחר, נערך אתמול (א') ערב הגאלה של הכנס.

יוזמי הכנס הם מכון היצוא, בשיתוף משרדי ראש הממשלה, הכלכלה, החוץ, הביטחון (סיב"ט), ביטחון פנים ומשטרת ישראל; והוא יעסוק בנושאים חמים בתחום ביטחון המולדת: מודיעין, לוחמה בטרור ומניעת פשיעה, ניהול והיערכות למצבי חירום, הגנה על תשתיות קריטיות והגנת סייבר.

התמנגלו בגאלה: רמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא; עופר זקס, מנכ"ל המכון; אבי דיכטר, שר ביטחון הפנים וראש השב"כ לשעבר; שמואל זכאי, מנכ"ל נתב"ג; מייקל אורן, שגריר ישראל בארה"ב לשעבר; ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף בקרן ההון סיכון JVP; שרלי בן-שטרית, סמנכ"ל התעשייה האווירית; ובכירים מחו"ל כמו שרת ההגנה של קניה; מנהל האבטחה של המשחקים האולימפיים בברזיל 2016; ואחרים.

בפאנל שנערך הבוקר בכנס אמר גבאי: "אירועי הטרור המתמשכים בעולם הם הסיבה לכך שתחום ביטחון המולדת הוא התחום המתפתח בעולם. ההשקעה העולמית בשנת 2013 עמדה על 215 מיליארד דולר, והתחזית היא שבשנת 2020 ההשקעה תגיע ל-340 מיליארד דולר. ישראל היא אחת הספקיות הגדולות של ביטחון מולדת לעולם".

רמזי גבאי, אבי דיכטר, שמואל זכאי ועופר זקס/ צלם: סיון פרג
 רמזי גבאי, אבי דיכטר, שמואל זכאי ועופר זקס/ צלם: סיון פרג

והזוכים הם

צמד האדריכלים הישראלי אלון ברנוביץ ואירנה קרוננברג כבש את פסגת העיצוב הקולינרי הבינלאומי, בתחרות Restaurant & Bar Design Awards, האוסקר של המסעדות והברים הטובים ביותר בעולם.

בטקס, שנערך בלונדון בשבוע שעבר בהשתתפות שפים מובילים ואדריכלים מכל העולם, קיבלו השניים את האות לאחר שגברו על אדריכלי צמרת שעיצבו מסעדות פאר בדובאי, בקטאר ובאיחוד האמירויות. מתוך 827 מוסדות קולינריים של אדריכלים מכל העולם נבחרו 214 מסעדות וברים שענו על קריטריונים של חדשנות, יופי ופריצת דרך עיצובית.

ברנוביץ-קרוננברג התמודדו עם שתי מסעדות בעיצובם: "פסטל" החדשה במוזיאון תל-אביב; ו"טופולופומפו", בניצוחו של השף אבי קונפורטי, שזכתה במקום הראשון בתחרות האזורית.

השניים אינם שומרים על הסטנדרט רק בזירה המקומית. הם מרבים לעבוד גם באמסטרדם, שם נחנך לאחרונה מלון סר אלברט בעיצובם, ובו המסעדה הטרנדית IZAKAYA (המסעדה המועדפת על ריהאנה באמסטרדם), והם נבחרו לעצב את מלון "W" אמסטרדם שייפתח ב-2015, ובפרנקפורט עיצבו את מלון וינדהאם גרנד.

יש תמורה: המספרים שמאחורי המנהלים ואנשי העסקים

4 מיליון שקל בשנה

בעלי מניות חברת הנדל"ן המניב איי.די.אן (A.D.N) יתכנסו בימים הקרובים לאשר את הארכת תנאי העסקת בעל השליטה, אברהם נחמיה, בתפקידו כמנכ"ל החברה. נחמיה, המעניק את שירותיו לאיי.די.אן באמצעות חברת ניהול, צפוי להמשיך ליהנות מדמי ניהול חודשיים של 135 אלף שקל, צמוד למדד ומענק שנתי בתלות בתוצאות הכספיות של החברה. כן זכאי נחמיה לרכב מנהלים בעלות חודשית של 9,000 שקל ולהטבות נוספות.

בסך-הכול, בחישוב סכום המענק השנתי המקסימלי שלו זכאי נחמיה, בהיקף של 2.1 מיליון שקל, עלות העסקתו השנתית מסתכמת ב-4.1 מיליון שקל. ב-2013 עלות העסקתו של נחמיה בחברה עמדה על 1.9 מיליון שקל - מלוא הסכום עבור דמי ניהול. איי.די.אן עוסקת בהקמה, השכרה והחזקת נדל"ן מניב במדינות מערב אירופה, ונסחרת בבורסה בשווי של כ-35 מיליון שקל.

90 אלף שקל בחודש

בעלי מניות חברת ההנדסה ברן יתבקשו בקרוב לאשר את תנאי המשך העסקתו של מאיר דור, יו"ר החברה ומבעלי השליטה בה ומייסדיה. תנאי העסקת דור כוללים משכורת חודשית של 90 אלף שקל, צמוד למדד המחירים לצרכן, בונוס התלוי בתוצאות החברה, רכב בשווי של עד 750 אלף שקל והטבות נוספות. ב-2013 עלות העסקתו בברן הגיעה ל-1.45 מיליון שקל. בוועדת התגמול והדירקטוריון ציינו כי "ניסיונו רב-השנים של מר דור והיכרותו עם החברה, עסקיה ולקוחותיה, הינם בעלי ערך רב לחברה ולהצלחתה העסקית".

בימים האחרונים חתמה ברן על חוזה ענק באחת ממדינות מערב אפריקה, בהיקף של כ-160 מיליון אירו, ובמסגרתו תקים מערכות הולכה, מתקני תפיסה טיפול ושאיבה. חוזה זה מצטרף להודעות נוספות שפרסמה ברן בתקופה האחרונה על הרחבת הפעילות הבינלאומית שלה, ובחודש האחרון מנייתה התחזקה ב-12% ומשקפת לחברה שווי של 220 מיליון שקל.