"גלובס" חושף חומרים נוספים מהקלטות שולה זקן

שיחה בין זקן למתקשרת מדגימה כיצד היא ניסתה לכאורה לבחוש באופן עצמאי בעולם העסקים ■ "אריסון לא תרצה לקנות את נמל אשדוד, רני רהב לא ייתן לה, אבל אשאל אותו" ■ עסקים עם ג'קי בן-זקן? "הייתי רוצה, הוא אוהב אותי"

שולה זקן ואופירה דהן / צילום: חדשות ערוץ 2
שולה זקן ואופירה דהן / צילום: חדשות ערוץ 2

במשפט פרשת הולילנד וכן במשפט פרשות טלנסקי וראשונטורס עמדו לדין זה לצד זו ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ושולה זקן, בת-חסותו שהפכה לאויבת המרה ביותר שלו.

אחת הסוגיות השנויות במחלוקת בין הצדדים, שחוזרת ועולה בהליכים המשפטיים בעניינם, היא עד כמה פעלה זקן באופן עצמאי ובמנותק מאולמרט, ועד כמה פעלה בהוראתו ובהשפעתו.

בעוד שזקן וסנגוריה חוזרים וטוענים כי כל מעשי השחיתות שביצעה זקן לאורך השנים, ושבהם היא מודה כעת, נעשו בהשראתו ולעתים בהנחייתו של אולמרט - חוזר וטוען אולמרט כי זקן פעלה לבדה.

כך למשל, ביחסיה מול עד המדינה במשפט הולילנד, שמואל דכנר המנוח. אולמרט מנסה לנתק את עצמו מזקן וממעשיה כדי למלט עצמו מאימת הדין.

מאז נפתח בשבוע שעבר מחדש משפט טלנסקי, נחשפות עוד ועוד קלטות שהקליטה זקן בחשאי את אולמרט, את המתקשרת שלה, אופירה דהן, ואנשים אחרים. הקלטות חושפות את עומק השחיתות והדומן שבהם היו מעורבים אולמרט, זקן והסובבים אותם, וגם את מערכת היחסים בין השניים.

באחת השיחות, שפורסמה לראשונה בערוץ 10, האשים אולמרט את ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, בלקיחת שוחד בעשרות מיליוני שקלים מיצרני נשק. בעקבות החשיפה התקשורתית הורה אתמול (ב') היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, למשטרה לבצע בדיקה של הטענות נגד ברק, המוכחשות על-ידו.

בימים האחרונים הגיעו לידי "גלובס" תמלילים של הקלטות נוספות שביצעה זקן לשיחות שניהלה עם המתקשרת שלה, ושלא פורסמו (השיחה שהוצגה בדיון במשפט טלנסקי ביום חמישי). השיחות מדגימות כיצד זקן מנסה לכאורה לבחוש באופן עצמאי בעולם העסקים הישראלי.

בשיחה הראשונה מיוני 2012, שהגיעה לידי "גלובס", שוחחה המתקשרת עם זקן על בר-המצווה שערכה האחרונה לבנה הקטן יומיים לפני שניתן גזר דינה במשפט ראשונטורס, שבו הורשעה זקן בהפרת אמונים. בין שלל האורחים המכובדים בחגיגת בר-המצווה ניתן היה למצוא את אולמרט וכן שורה של חברי כנסת מקדימה ואנשי ציבור רבים שבאו לחגוג ולתמוך בזקן לפני גזר הדין, שבמסגרתו קיבלה עונש של 9 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 40 אלף שקל.

"קדימה, שייקח אותי"

"בבר-מצווה היה לך הרבה 'עיניים', מה עשית הפקה שם?", שאלה המתקשרת את זקן. זקן השיבה: "סיפרו את זה בטלוויזיה כי הייתי באמצע משפט, נו, מה אני אעשה?".

בהמשך שאלה המתקשרת את זקן האם היא "עושה משהו" עם איש העסקים ג'קי בן-זקן, בהתכוונה לעסקים. זקן השיבה: "לא. הייתי רוצה לעשות איתו, הוא אוהב אותי".

"אנחנו חברים טובים", ציינה המתקשרת; וזקן המשיכה בסופרלטיבים: "הוא אוהב אותי ומעריך אותי, אני רוצה לעשות איתו, שייקח אותי".

המתקשרת (שחזתה בין היתר שאולמרט ייצא זכאי ממשפטיו) אמרה לזקן: "אני רואה שאת עושה עם ג'קי משהו מאוד מאוד גדול".

זקן בתגובה אמרה: "קדימה, שייקח אותי".

"אריסון אישה מדהימה"

בהמשך העלתה המתקשרת את שמו של איתן אלדר, העומד כיום לדין לצדו של בן-זקן. השניים מואשמים על-ידי הפרקליטות בהרצת מניות חברת מנופים פיננסים, וכופרים באישומים.

"אני רואה גם איתן, אנשים שאני מכירה עולים לך פה, איתן אלדר, מכירה את איתן אלדר?", שאלה המתקשרת.

"לא", השיבה זקן.

"ג'קי, איתן, אני רואה גם את גומא", חזרה ואמרה המתקשרת בהתכוונה לגומא חסין, מי שהיה האיש החזק בנמל אשדוד ואיש סודו של עמרי שרון.

זקן, שסברה כי המתקשרת מדברת על גומא אגייאר, איש העסקים האמריקאי שנעלם ב-2012 בעת שיצא לשיט בחופי פלורידה, הגיבה: "מת. נעלם, אני לא מאמינה שהוא מת". כאשר זקן הבינה שהמתקשרת מדברת על גומא חסין, היא התלהבה מהרעיון להכיר אותו ולעשות עמו עסקים: "בטח, הלוואי, אינשאללה", אמרה למתקשרת.

בשיחה נוספת שתוכנה הגיע לידי "גלובס", עלה שם אחר, ולא פחות מוכר. באותה שיחה מבטיחה המתקשרת המקושרת לזקן: "אני אחבר אותך לאנשים שלי, נעשה עסקים, יש לי כמה דברים חמים, חלק כשרים וחלק פחות כשרים". זקן השיבה: "תגידי לי. אני אדע לנווט לאיזה דברים להיכנס או לא".

המתקשרת: "יש עכשיו הפרטי (צ"ל הפרטה - ח'מ') של נמל אשדוד, ואני הבאתי מישהו שיקנה את כל נמל אשדוד, ואני צריכה לארגן פגישה עם שרי אריסון. יש לי אחד ששם על החשבון, אבל הוא לא יודע אם להיכנס לזה".

זקן השיבה: "היא (אריסון - ח'מ') לא תרצה להיכנס לזה, רני רהב לא ייתן לה להיכנס לזה".

המתקשרת: "לא?"

זקן: "לא"

המתקשרת: "לא תקנה את נמל אשדוד? יש הפרטה?"

זקן: "לא. היא לא תיכנס לזה. אני אשאל אותו, את רני רהב, אם יהיה לה עניין לקנות את... אני אשאל אותו, אבל היא לא תרצה להיכנס לדבר כזה".

המתקשרת: "היא אישה טובה".

זקן: "מדהימה".

בסוף השיחה הודתה המתקשרת שהיא כלל לא מכירה את אריסון, אבל עמדה על דעתה שאריסון תרכוש את נמל אשדוד. "אני לא בקשר איתה בכלל, והיא אף פעם לא הייתה אצלי, אבל כשאני עושה תקשורים אני רואה אותה קונה את הנמל". זקן הבטיחה: "אז אני אשאל, אין לי בעיה".

תקציר הפרק הקודם: "יש לי עניין עם אהוד. אקרע לו את הצורה"

סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, השמיעו בחקירה הנגדית של שולה זקן במשפט טלנסקי המחודש ביום חמישי האחרון קטעים מהקלטת שיחה בין זקן לבין המתקשרת שלה, אופירה דהן. את ההקלטה הקליטה זקן בעצמה ב-15 באוגוסט 2013, ערב עדותה בפרשת הולילנד. בהקלטה נשמעת זקן מעידה כי עורכי הדין "מכרו אותה", וכן מקללת את פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור.

"העמדת את עורכי הדין במקום... ראיתי שעשית להם 'משפט'", אומרת דהן במהלך השיחה לזקן; "כן, כי מכרו אותי", אמרה זקן, "עשו עסק עם הפרקליטות על הגב שלי".

"למי הם מכרו, מי זה הפרקליט?", שאלה המתקשרת.

"בן זונה אחד... משה לדור", ענתה זקן.

בקטע הקלטה נוסף מספרת זקן לאופירה כי אלפרד אקירוב, שאצלו הועסקה לבקשתו של אולמרט, מתכוון להפסיק את העסקתה אצלו, והציע לה פיצוי של 10,000 שקל.

"יש לי עניין עם אהוד. אמרתי - אקרע לו את הצורה", אמרה זקן למתקשרת, ומתייעצת איתה מה להגיד לאולמרט בעניין.

"הולכת להיות לי שיחה איתו, קשה, מה לעשות?", שואלת זקן את המתקשרת, ומספרת לה מה בכוונתה לומר לאולמרט: "אני רוצה שתסדר אותי, אתה מסדר אותי עכשיו, עכשיו. אל תגיד לי עוד שבוע, עוד חודש, עוד חודשיים... תדאג לי אתה, למה אתה שולח אותי לאנשים? אני לא רוצה אנשים".

שולה זקן
 שולה זקן