מנסה לעצור את פיצול ערוץ 2? נתניהו הגיש ערר

המשמעות היא שהחוק לפיצול ערוץ 2 לא יעלה בכנסת לפני דיון נוסף במליאה ■ אם החוק יתקדם, זה לא יקרה לפני שתיק התקשורת יעבור לנתניהו ■ רה"מ: "אני מבקש, כמי שאמור להיות ממונה על ביצוע החוק, ללמוד את הנושא לעומקו"

בנימין נתניהן - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס
בנימין נתניהן - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש למזכירות הממשלה ערר על החוק לפיצול ערוץ 2 לשני ערוצים נפרדים - כך נודע ל"גלובס".

משמעות הדבר היא שהחוק לא יעלה בכנסת לפני דיון נוסף במליאת הממשלה. החוק עבר לפני כ-3 שבועות בוועדת שרים לחקיקה, והיה אמור לעבור מיד לאחר הנחתו לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת. כעת נראה שאם החוק יתקדם בכלל, הדבר לא יקרה לפני שתיק התקשורת יעבור לידיו של נתניהו עצמו בעוד כשבוע.

החוק לפיצול ערוץ 2 הונח על-ידי שר התקשורת גלעד ארדן, היום גם שר הפנים, ומטרתו היא לעודד תחרות בשוק הטלוויזיה המסחרית על-ידי אילוץ הזכייניות רשת וקשת לצאת לערוצים משלהן כבר במהלך השנה הבאה. על-פי החוק, חברת החדשות של ערוץ 2 תימכר לאחת הזכייניות, ואילו הזכיינית האחרת תתבקש להקים אחת חדשה לחלוטין. החוק, במתכונתו הנוכחית, זכה להתנגדות של חברת החדשות של ערוץ 2, כמו גם של הזכייניות עצמן.

בימים האחרונים נעשו מאמצים לגמור את ניסוח החוק במשרד התקשורת ובמשרד המשפטים, על מנת שיעלה לקריאה ראשונה כבר לפני יום שני הקרוב, בטרם יעזוב ארדן את משרד התקשורת.

לוחות הזמנים מתקצרים משמעותית, שכן זיכיונו של ערוץ 10 מסתיים בסוף השנה, ובמקביל לקידום החוק לפתיחת התחרות בשוק הטלוויזיה המסחרית, הוא ביקש גם להוריד את סף ההשקעה בערוץ טלוויזיה, על מנת לעודד יותר תחרות. אם ערוץ 10 לא ישרוד, וערוץ 2 לא יפוצל - עשוי להתקיים מונופול בטלוויזיה המסחרית.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי זהו נוסח הערר שהגיש נתניהו לממשלה על החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה מיום 26/10/14: "אבקש להגיש ערר לממשלה על החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה מספר חק/1123 מיום 26/10/14, שאישרה את טיוטת חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (תיקון מספר), התשע"ה-2014, שהוגשה על-ידי שר התקשורת. בשים לב לעובדה שבעוד מספר ימים יעבור משרד התקשורת לאחריותי, ונוכח זאת שהצעת החוק האמורה היא בעלת השלכות משמעותיות על עולם התקשורת המסחרית בישראל, אני מבקש, כמי שאמור להיות ממונה על ביצוע החוק, ללמוד את הנושא לעומקו".

בשלב זה לא ברור מהן שאיפותיו של נתניהו בנושא זה - האם להשהות את החוק או לגנוז אותו סופית.