"השכר לפדרמן - בשל היותו בעל שליטה ולא מנהל מצוין"

פדרמן מבקש לאשר לעצמו בבזן דמי ניהול חודשיים של כ-170 אלף שקל (כ-2 מיליון שקל בשנה), החזר הוצאות אש"ל והוצאות אחרות ■ בכפוף לאישור מדיניות התגמול, פדרמן גם יהיה זכאי למענק שנתי של עד 2 מיליון שקל

דיויד פדרמן / צלם: תמר מצפי
דיויד פדרמן / צלם: תמר מצפי

דיויד פדרמן, מבעלי השליטה בחברת הפטרוכימיים שעומדת בפני הסדר חוב, מנסה לרכך את התנגדות מחזיקי האג"ח לשכר בעלות של עד 4 מיליון שקל בשנה, שהוא מבקש לאשר לעצמו מקופת החברה המוחזקת, בזן, שבה הוא משמש יו"ר. פדרמן מבקש לאשר לעצמו בבזן (בתי הזיקוק בחיפה) דמי ניהול חודשיים של כ-170 אלף שקל (כ-2 מיליון שקל בשנה), החזר הוצאות אש"ל והוצאות אחרות. בכפוף לאישור מדיניות התגמול, פדרמן גם יהיה זכאי למענק שנתי של עד 2 מיליון שקל.

הפטרוכימיים הודיעה אמש כי במקרה שבו הסדר החוב בחברה יתעכב ולא יאושר כצפוי עד חודש אפריל 2015, פדרמן יעביר 50% מהתגמולים שיקבל מבזן לפטרוכימיים, כדי לתמוך בחברה.

בפטרוכימיים הסבירו כי "במסגרת ההסדר, צפויה בעלת השליטה לשאת בהוצאותיה של החברה ממועד ביצוע ההסדר, והכול כמפורט בתנאי ההסדר", והוסיפו כי "בעלי השליטה יתרמו לכיסוי הוצאות החברה, גם במקרה שההסדר לא יאושר עד ל-1.4.2015".

"השכר מופרז, עושק, מוגזם"

הפטרוכימיים, שנסחרת כיום בשווי זניח של כ-20 מיליון שקל, מחזיקה בכ-30% ממניות בזן (בתי הזיקוק בחיפה). מחזיקי האג"ח שלה צפויים לספוג בקרוב תספורת ממוצעת של כ-40% על חובות החברה, שמגיעים לכ-2 מיליארד שקל.

במקביל פרסמה אתמול בזן הודעת עמדה מטעם אחד מבעלי מניות בזן, אבי ברק (באמצעות חברת לייטקום), בנוגע לשכר המבוקש של פדרמן, ובה הוא טוען כי אין לאשר לפדרמן תשלום כלל. ברק ולייטקום הגישו בעבר תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית נגד פדרמן בנוגע לכשלים והטעייה קשה בפטרוכימיים. כעת ברק טוען, באמצעות עוה"ד יצחק אבירם ושחר בן מאיר, כי "הגיע הזמן שבשוק ההון בישראל אנשים יקבלו תמורה על הצלחה, ולא יקבלו פרסים וטובות הנאה על כישלון, שלא לדבר על שכר מופרז מאוד שאין מקום לאשרו".

עוד הוא מוסיף כי "גם אם פדרמן היה מביא תועלת, השכר הוא מופרז, עושק, מוגזם, אינו ראוי ואינו יאה וסותר את תקנת הציבור. אין ספק שהשכר האמור נגזר מהיותו בעל שליטה ולא מהיותו מנהל מצוין, ומהווה גזל נכסי החברה".

ברק גם מציין כי בזן סירבה לפרסם שני ניירות עמדה קודמים שהוגשו לה.

בבזן מציינים בתגובה כי שני הנוסחים הקודמים "לא עמדו בדרישות התקנות הרלוונטיות, ולכן לא פורסמו על ידי החברה". עוד הוסיפו בחברה כי "ה'עובדות' שעליהן מבוססת הודעת העמדה שגויות, מוטעות ומטעות. החברה אינה מקבלת אף לא אחת מטענות בעל המניות".