ח"כ איתן כבל: "איקיוטק, הפעם הגזמתם - עד אמא שלי!"

אמו של ח"כ כבל קיבלה מכתב מאיקיוטק ובו דרישה לפרוע חוב בגין שירותי תוכן שצרכה לכאורה ■ כבל: "אמשיך לקדם בכל הכוח את הצעת החוק בעניין איקיוטק ואלמד אותם לקח שלא ישכחו: עם שושנה כבל לא מתעסקים"

ח"כ איתן כבל / צילום: מתוך הפייסבוק
ח"כ איתן כבל / צילום: מתוך הפייסבוק

אמו של ח"כ איתן כבל נמצאת בחברה טובה: לאחר שראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, קיבל לפני כשנה מכתב בדרישה לפרוע חוב לחברת איקיוטק - מעלה היום (א') ח"כ כבל בעמוד הפייסבוק שלו תמונה שלו כשבידו מכתב מעורכי דין, הדורשים מאמו, שושנה כבל, לפרוע חוב לחברת איקיוטק בגין שירותי תוכן שצרכה לכאורה.

אם לא די בכך, הסיפור הזוי עוד יותר הוא שבדרישה מופיע חוב על טלפון של אחיו של כבל, כאשר המנוי מצוי בבעלות מקום עבודתו, ובאורח פלא מועדי החיוב עבור השירותים שנטען כי השניים צרכו מתחילים ומסתיימים באותו היום. סך החוב נאמד בכמה מאות שקלים.

וכך כתב ח"כ כבל בפוסט שהעלה: "איקיוטק, הפעם הגזמתם - עד אמא שלי! שושנה כבל היא אישה מדהימה. יש לה אינספור מעלות, אבל מה לעשות שחיית אינטרנט וסלולר היא לא... איכשהו זה לא מנע מאיקיוטק לשלוח לה מכתב ארוך ומאיים מעורך דין, שדורש תשלום עבור שירותי תוכן שהיא כלל לא ידעה שקיימים! ואם זה לא מספיק הזוי וחצוף, הם תובעים מאמא לשלם עבור שני מספרי טלפון שונים: אחד בשימושו של אבי, אבשלום, שגלישה, וגם סתם לדבר בסלולר, זה לא בדיוק התחביב שלו; והשני בכלל בבעלות החברה שבה עובד אחי יזהר!

"הצעת החוק שלי נגד מעשי נוכלות כאלה, המכונה 'חוק איקיוטק', נמצאת בהליכי חקיקה עוד הרבה לפני שחסרי הבושה הללו ניסו לסחוט גם את אמא שלי. אז בנוסף לתביעה שאנו שוקלים להגיש, אני מתכוון להמשיך ולקדם את הצעת החוק בכל הכוח וללמד אותם לקח שלא ישכחו: עם שושנה כבל לא מתעסקים!".

החוק שמנסה כבל לקדם נמצא לפני קריאה שנייה. "נתבקשנו להמתין למשרד הכלכלה שירחיב את הצעת החוק עם תקנות הרבה יותר רחבות שתסגורנה את הפינה הזו וכל פינה אפשרית", אמר ח"כ כבל ל"גלובס". "אני נלחם שהחוק יהיה רטרואקטיבי - בינתיים לצערי ללא הצלחה - אבל אני מקווה שגם העניין הזה יוסדר. קבעתי עם משרד הכלכלה לו"ז להנחת התקנות הרחבות, שאני כמובן בעדן, אך אם נראה שזה מתעכב יותר מדי, נמשיך לקדם את החוק כפי שהוא".

בשבועות האחרונים נעצרו בן אופק, מנכ"ל איקיוטק, ונועם קוריס, עורך הדין של החברה, ושוחררו בערבות, מה שכנראה לא מונע ממכתבי האיומים של החברה להישלח לחייבים לכאורה.

פרשת איקיוטק נמצאת בכותרות במשך יותר משנה, לאחר שיותר מ-100 אלף אזרחים קיבלו מהחברה דרישות תשלום של אלפי שקלים בטענה כי צרכו שירותי תוכן ומידע. חלק ממקבלי המכתבים היו ילדים בעת שבה נטען שנרשמו לשירותי התוכן, ורבים אחרים מכחישים מכל וכל את התקשרותם עם החברה.

איקיוטק מסרה בתגובה (השגיאות במקור): "התחמקותו של ח"כ כבל מתשלום חובות משפחתו לאיקיוטק באמצעות קידום חקיקה נגד החברה אינה מכבדת את שלטון החוק. הציבור מאס מזמן בשחיטות מסוג זה. יפה יעשה הח"כ הנכבד אם ישלם וייתן דוגמא אישית לציבור החייבים, אחרת יאלץ להתמודד עם לשכת ההוצאה לפועל. החברה לא תקבל שום איום או סחיטה מצד הח"כ ולא תסוג מדרשיתה לתשלום החוב".