האפליקציה שתגן על חשבון הג'ימייל והפייסבוק שלכם

LogDog מבקשת לפתור את בעיית הפריצה לחשבונות אינטרנט ■ האפליקציה מותקנת על הסמארטפון והיא יכולה לדעת מה מיקומו הפיזי של המשתמש, בניגוד לאופי בו פועל מערך האבטחה של ג'ימייל

שירותי הדואר האלקטרוני ואתרי האחסון בענן הפכו למקומות בהם אנו מחזיקים תוכן אישי רב. פריצה של גורם זר אליהם, עלולה לחשוף אותו למידע אישי שאנחנו לא מעוניינים שיחשף אליו (תמונות אישיות, פרטי כרטיסי אשראי ומסמכים). הבעיה שאנחנו לא תמיד יודעים אם מישהו אכן הצליח לחדור לחשבון שלנו - הפריצה יכולה להתרחש בשקט מוחלט, ללא שום התראה מצד אותו שירות. סטארט אפ ישראלי בשם LogDog מנסה לפתור את בעיית האבטחה הזו (להורדת האפליקציה).

"אחד מכל ארבעה שירותי אונליין נפרץ ויש שם המון מידע אישי", אומר עמרי טופול, ממיסדי LogDog. "במלחמה על המידע שלנו, האקרים מנצחים ואנחנו כל הזמן שומעים על חשבונות שנפרצים. נקודת ההנחה שלנו שהמשתמשים חיים בסיכון". טופול מספר על חבר שניסה את LogDog בשלבי הבטא ופתאום הוא שם לב, שמישהו נכנס לשירות הג'ימייל שלו במחשב בעבודה, כאשר הוא בכלל נמצא בבית.

במקרה כזה, גוגל לא תתריע בפני המשתמש על חדירה, כי מדובר במחשב איתו המשתמש נוהג להתחבר באופן קבוע לג'ימייל, אבל מבחינת LogDog הזיהוי מתבצע אחרת. LogDog מותקנת כאפליקציה על הסמארטפון והיא יכולה לדעת מה מיקומו הפיזי של המשתמש. לכן, במצב בו המשתמש נמצא בתל אביב ויש כניסה לג'ימייל ממחשב שנמצא ברעננה, הדבר מעלה חשד.

אפליקציית LogDog ניתנת להורדה בחינם עבור מכשירי אנדרואיד ובעוד 3 חודשים היא תגיע גם לאייפון. ההגנה שהיא מספקת מיועדת כרגע לג'ימייל, פייסבוק, דרופבוקס, ייאהו, Evernote ובהמשך גם לטוויטר, לינקדין ואינסטגרם. לדברי טופול, האפליקציה כמעט שלא משפיעה על צריכת הסוללה בסמארטפון.

LogDog הוקמה בשנת 2013, היא מעסיקה 4 עובדים והיא כבר גייסה מיליון דולר מדה טיים, מנספילד ו-CMI. המודל העסקי של החברה בנוי על בסיס פרימיום. שירותי הבסיס ניתנים בחינם, אבל הגנה על חשבון בנק תעלה כסף. כמו כן, החברה תדרוש הגנה עבור חשבונות ארגוניים.