אבו מאזן מגנה הפיגוע ועוקץ: "להפסיק את ההסתה בישראל"

לאחר שראש הממשלה האשימו בהסתה ושהתנועה המתחרה חמאס בירכה על הפיגוע בירושלים, גינה ראש הרשות הפלסטינית את הרג האזרחים הישראלים, וקרא גם להפסקת "הפריצות למסגד אל-אקצא"

אבו מאזן / צלם: רויטרס
אבו מאזן / צלם: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גינה הבוקר (ג') את הפיגוע בו נהרגו ארבעה יהודים בבית כנסת בשכונת הר נוף בירושלים. מלשכתו ברמאללה נמסר כי "הנשיאות הפלסטינית מגנה באופן קבוע הרג אזרחים ומגנה את הרג המתפללים באחד מבתי התפילה היום במערב ירושלים". כמו כן, הנשיאות הפלסטינית הדגישה כי היא מגנה את כל אירועי האלימות מכל צד, "ודורשת להפסיק את הפריצות למסגד אל-אקצא, התגרויות המתנחלים וההסתה של מספר שרים ישראלים".

מאז שעות הבוקר היה אבו מאזן יעד התקפותיהם של פוליטיקאים ישראלים רבים ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהאשימו אותו בהסתה שקדמה לפיגוע. נתניהו, ששוחח עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי על הפיגוע טען בפניו כי הפיגוע הוא תוצאה ישירה של "ההסתה של אבו מאזן". החרה החזיק שר הביטחון משה יעלון שפרסם תגובה לפיה המפגעים "מוזנים בדברי הבלע הממוסדים נגד ישראל, שהרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן מפיצה ומעודדת בספרי הלימוד, באמצעי התקשורת ובנאומים שקריים וחסרי תקדים בתיעוב שהם מפיצים".

דבריו של אבו מאזן הם ניגוד מוחלט לתגובה של חמאס, שבירך את מבצעי הפיגוע - שני בני דודים מג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים - שחוסלו בזירה. בכיר חמאס ודובר התנועה בעזה, מושיר אל-מסרי, אמר כי מדובר ב"נקמת גבורה זריזה להוצאתו להורג" של יוסף רמוני, נהג האוטובוס שנמצא תלוי שלשום בירושלים. "זוהי הזכות של עמנו לנקום את דם השהידים שלנו בכל האמצעים", אמר אל-מסרי. בעוד שהמשטרה הודיעה כי רמוני התאבד, משפחתו של רמוני טוענת כי מתנחלים הרגו אותו. הנתיחה לא מצאה ראיות שיתמכו בטענתם.

בתוך כך, שבעה פצועים מהתקרית מאושפזים בבתי החולים בירושלים: בבית החולים שערי צדק מאושפז פצוע אנוש מירי בראשו, פצוע בינוני ופתוע קל. בבית החולים הדסה עין כרם נלחמים הרופאים על חייו של פצוע אנוש נוסף - השוטר שהגיע ראשון לזירה, לבד משני פצועים באורח קשה שהובהלו למקום ופצוע קל אחד.