מניית היום: מנהלת מו"מ להשקעת ענק בה - ומזנקת 100%

שותפות חיפושי הנפט גלוב אקספלוריישן הודיעה על משא ומתן מול חברת השקעות אמריקאית להשקעה ברישיונות השותפות בהיקף של עד 60 מיליון דולר

גלוב אקספלוריישן מרכזת עניין רב היום (ה') בבורסה לאחר שהודיעה כי בעקבות מגעים שקיים השותף הכללי בשותפות לאחרונה עם נציגיה של חברת Blackhawk Partners מארה"ב, קיבל השותף הכללי מבלקהוק פרטנרס מכתב כוונות לפיו בכוונת החברה להשקיע עד 60 מיליון דולר בחיפוש ופיתוח של הרישיונות של גלוב, 381/אופק, 386/יהל ו-382/בר-אור.

במכתב ציינה החברה, בין היתר, את דרישתה כי 100% מן הזכויות ברשיונות יועברו ויוחזקו על ידי תאגיד פרטי חדש, על מנת לעמוד במדיניות ההשקעות של החברה. הזכויות ברשיונות יועברו בכפוף לזכויות השותף הכללי בשותפות לתמלוג על. החברה תחזיק ב-50% ממניות התאגיד החדש והשותפות ואחרים יחזיקו ביתרת המניות.

החברה הוסיפה כי השליטה בתאגיד החדש תהיה בידיה, כפי שיפורט בהסכם המחייב. עוד צוין, כי החברה והשותפות יקיימו משא ומתן במטרה להשיג הסכם פיתוח משותף מפורט וסופי בתוך 30 ימים.

מי שהוביל את ההסכם, בשיתוף פעולה עם החברה, הוא איש העסקים צביקה בורודצקי, אשר רכש לפני מספר חודשים 25% מהשותף הכללי בגלוב.

בכוונת השותפות לבחון, בשיתוף עם החברה ובעזרת יועציה המקצועיים, את ההיבטים השונים של המתווה המוצע והסוגיות המתעוררות בקשר לכך והאם המתווה המוצע הינו בר ביצוע בהתחשב, בין היתר, בהוראות החלות על השותפות על פי תקנון הבורסה, הסדרי המס החלים עליה והוראות דין אחרות.