תע"א: החל"ת של ח"כ חיים כץ תימשך גם אחרי 21 שנה

מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב דרש מהדירקטוריון להפסיק את החל"ת של כץ בנימוק של אי-סדרים ותופעות פסולות הרווחים בתעשייה האווירית בחסות ועד העובדים - ונענה בשלילה

ח"כ חיים כץ / צילום: איל יצהר
ח"כ חיים כץ / צילום: איל יצהר

חברי דירקטוריון התעשייה האווירית החליטו היום (ד') לדחות את בקשת מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב להפסיק את החופשה ללא תשלום של יו"ר ועד העובדים בחברה, ח"כ חיים כץ. החל"ת של כץ נמשכת כ-21 שנה ויוגב דרש מהנהלת החברה להפסיק אותה בנימוק של אי-סדרים ותופעות פסולות הרווחים בתעשייה האווירית בחסות ועד העובדים.

בתע"א משוכנעים כי המצב הקיים משמר את יחסי העבודה התקינים בחברה, שכל שינוי בו יטלטל אותם וגמציינים לחיוב את הפעלתנות של ח"כ כץ לטובת ולרווחת החברה. ח"כ כץ (ליכוד) מכהן כיו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

יוגב הופיע היום לפני חברי הדירקטוריון והציג לפניהם מצגת שמפרטת את מניעיו לשינויים הנוגעים לחל"ת השנויה במחלוקת של ח"כ כץ: יוגב טען כי חופשה ללא תשלום שאינה מוגבלת בזמן, כמו במקרה זה, לא עומדת בקנה אחד עם טובת החברה; היא נחלתם של עובדים מקורבים או מיוחסים בלבד ולא עומדת בקנה אחד עם מוסד החל"ת. הוא הזהיר כי חל"ת לשם כהונה ציבורית חושפת את החברה לפוליטיזציה ולהפרת איזון שמתבטאת בהחלשת כוחה של ההנהלה אל מול ועד העובדים וכפועל יוצא מכך, לפגיעה באוריינטציה העסקית שלה.

בהופעתו לפני חברי הדירקטוריון, יוגב הזהיר גם מניגודי עניינים בכפל התפקידים של כץ שמחד מנהל מו"מ על הנפקת החברה מול ההנהלה שלה מכובעו כיו"ר ועד העובדים ומאידך- בתפקידו הפרלמנטרי מעורב בדיונים על ההנפקה עם גופי הממשלה השונים. דוגמה נוספת לניגוד עניינים, הביא יוגב בכך שכץ מקיים הידברות עם הנהלת התע"א על חריגות שכר, וגם מתערב בדיונים עם הממונה על השכר באוצר על חריגות שכר של עובדי החברה.

יוגב אמר לחברי הדירקטוריון כי על רקע אי סדרים חמורים שנחשפו באחרונה בחברה, החולשה העסקית שלה והיעדר הגמישות שבניהול עובדים, עליהם לפעול לשינוי המציאות שהתקבעה בה. הוא הוסיף והזהיר אותם כי עליהם להכריע את הכיוון שאליו תפנה התעשייה האווירית- לזה של החברה הביטחונית הציבורית המצליחה, אלביט מערכות או לזה של התעשייה הצבאית (תעש) חברה ממשלתית שנקלעה עם השנים למצוקות ורק בשנה האחרונה החלה בתהליך יסודי של הבראה לקראת הפרטה.