UBS בהמלצות קנייה למניות "לוויתן"; מהם מחירי היעד?

כלכלני UBS שומרים על המלצת קנייה למניות דלק קידוחים, רציו ואבנר עם אפסייד של 20% עד 40% מעל מחיר השוק: "צופים שחוזה העוגן עם BG ייחתם ברבעון הראשון של 2015"

קידוח לוויתן אסדה / צלם: אלבטרוס, צילומי אוויר
קידוח לוויתן אסדה / צלם: אלבטרוס, צילומי אוויר

בנק ההשקעות UBS פרסם היום סקירה על מניות הגז הישראליות בעקבות הנפילה במחירי הנפט והירידות החדות במחירי המניות בימים האחרונים.

מחלקת האנרגיה בבנק חוזה כי מחיר הנפט יעמוד על כ-70 דולר לחבית ב-2015, אך יעלה בהדרגה למחיר של 90 דולר לחבית בשנת 2018, עם תחילת הייצוא ממאגר לוויתן. בשורה התחתונה, UBS שומר על המלצת "קנייה" למניות דלק קידוחים ואבנר , עם מחירי יעד של 21.9 שקל ו-4.08 שקל בהתאמה, מחיר יעד שגבוה בכ-20% משווי השוק של המניות בבורסה כיום (לעומת מחירי יעד של 23.8 שקל ו-4.27 שקל בסקירה הקודמת).

למניית רציו מורידים ב-UBS את מחיר היעד מ-67 אג' ל-56 אג', מחיר הגבוה בכ-40% ממחירה בבורסה כיום.

כלכלני UBS מזהירים כי לירידה החדה במחירי הנפט עלולה להיות השפעה שלילית על חוזי ההיצוא העתידיים של שותפות לוויתן עם החברות בריטיש גז ויוניון פנוסה, שצמודים למחיר חבית ברנט, אך מציינים כי החוזים המקומיים, וכן החוזה הצפוי עם חברת החשמל הירדנית, אינם מושפעים לירידה במחיר הנפט.

בנוסף מציין האנליסט רוני בירן כי "יש צורך בהסתכלות ארוכת טווח על מחירי הנפט, מה יהיה המחיר כאשר הגז לייצוא יתחיל לזרום בפועל בשנת 2018, וכן על ההשפעות החיוביות של הירידה הצפויה בעליות הפיתוח של המאגרים והתחזקות הדולר, שמחזקת את השותפויות".

לדברי בירן, "למחירי הנפט אין כמעט השפעה על הצורך והרציונאל שעומד בבסיס ההסכם של שותפות לוויתן עם חברת בריטיש גז, שלתפיסתנו יהיה אירוע מכונן. אנו מאמינים שהמגעים ימשיכו לקראת חתימה סופית ברבעון הראשון של שנת 2015".