אולמרט בערעור הולילנד: "לא לתת משקל מכריע לעדות דכנר"

ראש הממשלה לשעבר התייצב היום בביהמ"ש העליון כדי להשמיע את הערעור שהגיש על פסק הדין בפרשת הולילנד, שבמסגרתו הורשע בלקיחת שוחד של יותר מחצי מיליון שקל מיזמי פרויקט הנדל"ן בירושלים ונדון ל-6 שנות מאסר

אהוד אולמרט / צילום: עידו ארז
אהוד אולמרט / צילום: עידו ארז

היום (ד') התייצב ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בבית המשפט העליון כדי להשמיע את הערעור שהגיש על פסק דינו של שופט המחוזי בתל-אביב דוד רוזן במשפט פרשת הולילנד, שבמסגרתו הורשע אולמרט בלקיחת שוחד של יותר מחצי מיליון שקל מיזמי פרויקט הנדל"ן בירושלים ונדון ל-6 שנות מאסר.

קו ההגנה המרכזי של אולמרט, המיוצג בידי עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב-סבאג, מתבסס על הטענה שהשופט רוזן שגה שגיאה מהותית בהכרעת דינו, בהעניקו משקל מכריע לעדות עד המדינה שמואל דכנר המנוח, בשל הבעיות במהימנותו. זאת, לטענת אולמרט, בניגוד לקביעתו של רוזן עצמו, לפיה לא יהיה בעדות כדי לשמש "לבנה בחומת ההרשעה". אולמרט מערער גם על עונש המאסר הכבד שהוטל עליו.

דני דנקנר: רבין עבד עבורי

גם ערעורו של איש העסקים דני דנקנר על הרשעתו בקבלת שוחד במשפט הולילנד ועל העונש של 3 שנות מאסר שנגזר עליו, נדון היום בעליון. בדיון הציג סנגורו של דנקנר, עו"ד יעקב וינרוט, יומן שהראה על עשרות פגישות שנערכו בין דנקנר לבין ה"מאעכר" מאיר רבין, עוזרו של עד המדינה, שמואל דכנר המנוח.

בהכרעת הדין המרשיעה של המחוזי נקבע כי רבין היה נטול כישורים, ודנקנר שכר את שירותיו רק לאור רצונו להתקרב למנהל מינהל מקרקעי ישראל לשעבר, יעקב אפרתי. זאת, כדי לקדם אינטרסים של חברת תעשיות מלח שבבעלות משפחתו.

היומן שהציג וינרוט נועד להוכיח כי רבין אכן עבד עבור דנקנר וקיבל שכר בגין עבודתו כדין. לדברי הסנגור, כדי להעביר כספי שוחד לא צריך יותר מפגישה אחת בין המשחד למשוחד, אך ריבוי הפגישות מוכיח את נכונות את טענות ההגנה.