הרשות השנייה: נסללה הדרך להמשך קיומו של ערוץ 10

הרשות אישרה מתווה להסרת החסמים בטלוויזיה המסחרית, שיוריד את המחויבות להשקעה בתוכן מקורי להיקף שנתי של 130 מיליון בשקל, במקום 280 מיליון ■ המשמעות: ערוץ 10 יוכל לעבור לרישיון ברגע שיכסה את חובותיו

שי באב"ד / צילום: תמר מצפי
שי באב"ד / צילום: תמר מצפי

נסללה הדרך להמשך קיומו של ערוץ 10: מועצת הרשות השנייה אישרה היום (א') אחר-הצהריים מתווה להסרת החסמים בטלוויזיה המסחרית, שמשמעותו הורדת המחויבות להשקעה בתוכן מקורי להיקף שנתי של 130 מיליון בשקל, במקום 280 מיליון שקל כנהוג היום.

משמעות הדבר היא שערוץ 10 יוכל לעבור לרישיון ברגע שיכסה את חובותיו ויכניס משקיע, שככל הנראה יהיה יו"ר בנק הפועלים לשעבר, שלמה נחמה.

המתווה החדש יחול רק על גופים שיעברו לרישיון, ולא על זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת שפועלות עדיין בזיכיון.

בתום ישיבת המועצה שנמשכה כ-4 שעות, פרסמה הרשות הודעה ובה נכתב כי "בעוד שהעיתוי המתחייב עקב המצב שנוצר, יחול המתווה החדש באופן זהה על כל אחת מהזכייניות במקרה שתעבור לרישיון וכן על כל גוף שיבקש רישיון".

מחר (ב') יעלה הנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת בראשותו של ח"כ אבישי ברוורמן.

מועצת הרשות השנייה, בראשותה של אוה מדז'יבוז', שמעה את נציגי הזכייניות שהתנגדו נחרצות לעצם קיום הדיון. בקשת אמרו כי הליך השימוע עצמי "פגום ולקוי". על-פי הזכיינית, "פחות מיום עבודה אחד, בשעה שלהחלטת המועצה השפעה משמעותית על השידור המסחרי. תכלית הליך-בזק היא קבלת החלטה פרטיקולרית".

מדז'יבוז' אמרה כי "הפחתת המחויבויות היא הסרת חסם רגולטורי משמעותי וצעד ראשון במעבר ההדרגתי לשוק של רישיונות".

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, הוסיף כי "בתום עבודה מקצועית ויסודית ובחינה בינלאומית של רמת המחויבויות בשוק הטלוויזיה המסחרית, אין ספק שכחלק מהמעבר לשוק של רישיונות נדרשת הסרת חסמים במחויבויות השידור. הקלה רגולטורית זו תחול באופן שווה על כל אחד מהשחקנים הקיימים והחדשים בעת מעבר לרישיון. נוכח הנסיבות שנוצרו, הרשות השנייה פועלת בכלים העומדים לרשותה על מנת להבטיח ששוק הטלוויזיה המסחרית לא יוותר עם שחקן אחד".

מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, כתב לעובדי הערוץ כי "עצם ההחלטה היא אבן-דרך משמעותית בדרך לרישיון בן 15 שנה של ערוץ 10. מחר יובא העניין לאישור סופי של ועדת הכלכלה בכנסת, ואני משוכנע שגם חבריה יתמכו בעמדת מועצת הרשות השנייה להגדלת הפלורליזם ולהרחבת התחרות בשוק הטלוויזיה בישראל".