ועדת הכנסת אישרה פה-אחד את הצעת החוק לפיזור הכנסת

(עדכון) - בשעה 16:00 תתכנס מליאת הכנסת לאשר את פיזורה בקריאה שנייה ושלישית ■ נתניהו יבקש לאשר היום העברת 120 מ' ש' להתנחלויות - מענק ביטחוני של 80 מיליון שקל למועצות ביו"ש ו-40 מיליון שקל לחטיבה להתיישבות

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ועדת הכנסת בראשות ח"כ יריב לוין אישרה היום (ב') פה-אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לפיזור הכנסת. בשעה 16:00 תתכנס מליאת הכנסת לאשר את פיזורה בקריאה שנייה ושלישית.

הכנסת מתפזרת לאחר 671 יום של פעילות, פחות משנתיים מיום הבחירות הקודמות. אם לא יחול מהלך דרמטי בשעות האחרונות, תפתח הערב באופן רשמי מערכת הבחירות לכנסת ה-20, וב-17 במארס יוכלו אזרחי ישראל לממש את זכותם הדמוקרטית בקלפי.

המערכת הפוליטית למודת הפתעות, והכול עוד יכול לקרות, אולם לאחר שיו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הצהיר אתמול (א') באופן פומבי כי ישראל ביתנו לא תתן ידה להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, נסתם הגולל על הניסיונות למנוע את הקדמת הבחירות.

בתום ההצבעה על פיזור הכנסת יחלו הח"כים במלאכת "ניקוי השולחן", והמליאה תאשר עוד שורה של הצעות חוק שעליהן הגיעו להסכמה סיעות הקואליציה והאופוזיציה. עד יום רביעי יסיימו חברי הכנסת את ההצבעות והכנסת תצא לפגרת הבחירות שלה. מרגע הפיזור יאיצו המפלגות את ההכנות לפריימריז השונים שצפויים להתקיים בינואר.

רגע לפני הפיזור, יבקש היום ראש הממשלה בנימין נתניהו, המחזיק גם בתיק האוצר מאז פיטוריו של יאיר לפיד, לאשר העברה תקציבית של עשרות מיליוני שקלים להתנחלויות ולחטיבה להתיישבות. בין היתר מדובר במענק ביטחוני למועצות ביהודה ושומרון בסכום של כ-80 מיליון שקל ותקציב לחטיבה להתיישבות בסכום של כ-40 מיליון שקל.

ב"יש עתיד" הודיעו כי יפנו ליועץ המשפטי של הכנסת כדי למנוע את המהלך. "מדובר בשוחד בחירות. העברות שמגיעות באישון לילה בצורה נכלולית ותחמנית וכל מטרתן היא אתנן פוליטי לחברים של רה"מ במועצת ישע. זה מהלך לא ראוי למדינה דמוקרטית ואנחנו כבר הבוקר נבקש מהיועמ"ש של הכנסת לבדוק את חוקיות ההעברות התקציביות. רה"מ לא יכול להפוך את משרד האוצר לקופה הפרטית שלו לצרכי בחירות", נמסר מ"יש עתיד".

אראל מרגלית אמר הבוקר בוועדת הכספים: "נתניהו מנסה לעשות מחטף עבור ההתנחלויות בדקה ה-90 לפני הבחירות. תחושת המיאוס מממשלת הימין עולה על גדותיה ואנחנו נשים לזה סוף. הממשלה יצרה קו עימות חברתי שהוא לא פחות חמור מקו העימות הביטחוני ולכן הוא יתנפץ לה בפנים בבחירות הקרובות. בהעברת הכספים הזו פוגעים באמהות שרוצות לשלוח ילדים למעונות היום, בצעירים שנאלצים לתפוס טרמפים במקום לנסוע בבטחה בתחבורה הציבורית ובאוכלוסיות שלמות בפריפריה המשוועות להשתלב בשוק העבודה".