נתניהו התנגד לפני חודשיים לביטול מע"מ במוצרי מזון

לפני חודשיים בדיוק השר דאז עמיר פרץ הניח על שולחן ראש הממשלה הצעה דומה לזו שנתניהו אמר היום בוועידת "גלובס" שיקדם בממשלה הבאה - אבל נתניהו דחה אותה

בנימין נתניהו / צילום: מהוידאו
בנימין נתניהו / צילום: מהוידאו

הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" להפחית את המע"מ על מוצרי היסוד עוררה גל של תגובות במערכת הפוליטית.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, תקף את ההחלטה ואמר כי "ראש הממשלה, שמכהן בתפקידו כבר 9 שנים, נענה לקריאתה של תנועת ש"ס וקורא להורדת המעמ על מוצרי מזון. אדוני ראש הממשלה, מע"מ אפס זו לא סיסמת בחירות. אזרחי ישראל מאסו בהבטחות, הם משוועים כבר למעשים. אם לא תתחייב בימים אלה שמע"מ אפס ושכר מינימום של 30 שקל לשעה יהיו בקווי היסוד של ממשלתך, ולא רק חלק מהקמפיין שלך - לא תקים ממשלה".

יש לציין כי הרעיון עלה לראשונה כבר ביוני 2011. בשיאה של מחאת הקוטג' הניח ח"כ אופיר אקוניס הצעה על שולחן הכנסת לפיה יבוטל המע"מ על מוצרי יסוד כמו לחם ומוצרי חלב ובהם הקוטג'. על-פי ההצעה, מחירי מוצרי היסוד היו אמורים לרדת ב-13%.

אקוניס יעלה את הצעת החוק שלו לדיון בישיבת סיעת הליכוד היום (ב') בצהריים. לו הייתה הממשלה מחליטה לאמץ את ההצעה, ניתן היה להגישה כצו לאישורה של ועדת הכספים, ויישומה היה יכול להיות מהיר

בנוסף, מתברר כי באוקטובר השנה הציג השר לשעבר עמיר פרץ הצעה דומה בישיבת הממשלה. נתניהו דחה את ההצעה על הסף והצביע בעד מע"מ אפס של לפיד.

בישיבת הסיעה היום חשפה ציפי לבני יו"ר התנועה את הזיגזג של נתניהו ואמרה כי "באוקטובר עמיר פרץ הציג לראש הממשלה את מע"מ אפס על מוצרי יסוד. ראש הממשלה הצביע נגד. היום הוא מציג זאת כיוזמה שלו שבה הוא תומך, כשהוא תוקף את ההצעה של מע"מ אפס של לפיד שבה הוא תמך".