שופרסל: נמכור מוצרים בכל הקטגוריות בהנחות גדולות

שופרסל מרחיבה את המותג הפרטי ומשיקה תחתיו חיתולים, נקניקים במשקל, תה, מים בטעמים, פיצות קפואות ומוצרים נוספים ■ מוצרים לדוגמה: חיתולים ב-31.90 שקל, נקניקים בכ-6.9 שקלים ל-100 גרם, חומוס ב-9.90 שקלים

איציק אברכהן / צילום: תמר מצפי
איציק אברכהן / צילום: תמר מצפי

רשת שופרסל מרחיבה את המותג הפרטי שלה, כחלק מהאסטרטגיה לנסות להוזיל באמצעותו את המחירים ברשת ולהפוך אותו למשמעותי יותר בפעילותה.

היום (ג') הכריזה שופרסל על כניסה ראשונה לקטגוריות החיתולים, נקניקים במשקל, תה, פיצות קפואות, מים בטעמים, חטיפי דגנים ועוד. במקביל מרחיבה הרשת את פעילות הייבוא הישיר של מוצרים מחו"ל. בכל המקרים, שופרסל מתחייבת כי המוצרים יימכרו במחיר זול משמעותית מהמוצרים המובילים בקטגוריה.

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמר היום כי "ניכנס עם המותג הפרטי לכל מקום. ל-100% מהקטגוריות. אין יותר פרות קדושות. ננסה לעשות זאת עם היצרנים המקומיים, ואיפה שלא נצליח נייבא מחו"ל".

את החיתולים של שופרסל תייצר עבורה חברת DPL, יצרנית מותג החיתולים "בייביסיטר", והם ישווקו תחת המותג "שופרסל Baby" ותחת הכותרת "את ההבדל תרגישו רק במחיר". שופרסל שמה לה ליעד להגיע לנתח שוק של 20% ממכירות החיתולים ברשת בתוך כשנה בלבד - עד סוף 2015.

החיתולים יימכרו ב-31.9 שקל לחבילה, ולדברי שופרסל זהו מחיר הנמוך ב-29% מהמחיר הקטלוגי של חיתולי האגיס. בהקשר זה יצוין, כי חיתולי האגיס נמכרים במבצעים במחירים נמוכים יותר.

חיתולי "בייביסיטר" הושקו לראשונה בסוף 2011 ונכנסו לשופרסל רק בקיץ 2013. מאז השקת חיתולי "בייביסיטר" ירד המחיר בפועל של החיתולים לצרכן, גם במותגים המובילים, וזאת בשל התחרות שנוצרה.

לדברי עינב אדיב ברר, בעלת ומנכ"לית DPL, "אנחנו ההוכחה לכך שבאמצעות תחרות ניתן להשפיע על השוק. נכנסנו כשחקן שלישי לשוק שנשלט על-ידי שתי יצרניות והובלנו את השוק להתנהלות נכונה יותר, שבה הקמעונאים מרויחים וגם הצרכנים מרוויחים כי הם משלמים פחות. כשהשוק בריא, כבר לא צריך התערבות מהממשלה. הממשלה והרגולטור צריכים לשמור על היצרנים הקטנים, כי הם המנוע של השוק. אסור לתת לגדולים לאדות אותנו".

עם זאת, שוק החיתולים החד-פעמיים, המגלגל 620 מיליון שקל בשנה, עדיין נשלט על-ידי חברת חוגלה קימברלי, המחזיקה בנתח שוק של כ-66% ממנו וחברת פרוקטר אנד גמבל, משווקת פמפרס, המחזיקה בנתח שוק של 23%. לחיתולי "בייביסיטר" נתח שוק של 11%.

"נתח שוק של 11% בתוך שלוש שנים זה משהו שאף אחד לא ציפה לו, וזה לא כולל את ניו-פארם למשל, שבה אנחנו 28% מהמכירות", אומרת אדיב ברר.

את הנקניקים במשקל תייצר חברת עוף טוב. יצוין, כי שופרסל משווקת כיום נקניקים במדף תחת מותג פרטי, שאותם מייצרת עבורה חברת יחיעם. הסדרה תכלול שישה סוגי נקניקים, שיימכרו במעדנייה בסניפי הרשת, במחיר של כ-6.9 שקלים ל-100 גרם.

סדרת הסלטים המצוננים במותג שופרסל תכלול שמונה מוצרים בהם חומוס, טחינה, חציל קלוי וכו'. חומוס 1 ק"ג שופרסל יימכר בסניפי שופרסל דיל ב-9.9 שקלים, לעומת 13.90 שקלים של המותגים המובילים. סדרת המוצרים המלאה באריזות 400 גרם תימכר ב-7.90 שקל בסניפי שופרסל דיל ואונליין.

סדרת "תה שופרסל" כוללת 9 מוצרים. מחיר תה ירוק שופרסל ל-25 שקיקים יעמוד על 14.90 שקל בשופרסל דיל ובאונליין, לעומת 24.90 שקל של המותג המוביל בקטגוריה. באופן דומה, פיצה קפואה 100% גבינת מוצרלה איטלקית של מותג "שופרסל" תעלה 14.90 שקל, לעומת 22.90 של המוביל בקטגוריה.

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמר היום: "שופרסל פועלת להורדת יוקר המחיה בתחום המזון ומוצרי הצריכה באמצעות הורדות מחירים, הרחבת אלטרנטיבות למוצרים הממותגים באמצעות המותג הפרטי וייבוא ישיר של מוצרים מחו"ל. המותג הפרטי הוא כלי אסטרטגי במענה ליוקר המחיה בישראל בתחום המזון. אנחנו מתכננים להרחיב את החדירה לקטגוריות נוספות, ובכך להוזיל את סל המוצרים לצרכן באופן משמעותי, תוך שמירה על רמת איכות מוצרים גבוהה כמו של המוצרים הממותגים. הכניסה לקטגוריית החיתולים ושיתוף הפעולה עם חברת DPL הם חלק ממדיניות החברה לתמוך בתעשייה מקומית ובספקים קטנים ובינוניים".

אברכהן ביקש גם לשלוח היום מסר מרגיע לציבור המשקיעים על רווחי הרשת ובמקביל מסר לספקים שלדבריו, הם אלה שיצטרכו לשאת בתשלום שיפור הרווח הגולמי של הרשת.

"אנחנו נדע להביא את הכסף מהגורמים השונים כדי לייצר רווח גולמי לשופרסל. אתה עושה מאמץ כזה של הורדת מחירים כשאתה יודע שאתה יכול לסגור את כל הפאזל של הכסף. היינו ברבעון השלישי עם רווח גולמי של 21.5% שהבהיל גם חלק מהעובדים. אני מעריך שלא נפגוש שוב את המספר הזה". אברכהן. "מדיניות לתמוך בספקים קטנים ובינוניים".