הסיפור המקומם של האיש שרצה מחמם מים מאמישראגז

כמה ימי חופש צריך כדי להתקין מחמם מים של אמישראגז? לקוח החברה נדרש להזמין מכשיר יקר מהמתוכנן, וזאת לאחר שהמתין לשווא לטכנאי

בתחילת נובמבר הזמין א' מחמם מים מחברת אמישראגז. טכנאי שהגיע לפגישת ייעוץ והתאמה בביתו הציע לו מכשיר שמחירו 2,450 שקל, והלקוח שילם את מלוא הסכום מראש.

התקנת המכשיר תואמה כמה ימים לאחר מכן. בהתאם לכך לקח א' חופש מהעבודה והמתין בביתו בשעות הנקובות. אלא שאיש לא הגיע.

הסתבר שהנציגה שכחה להזין את הביקור, ולכן, לדבריה, "לא יוכל לקבל פיצוי כי התיאום בכלל לא מופיע במערכת".

היא אף הפצירה בו לא לדרוש פיצוי כי היא עלולה להיקנס בעצמה על הטעות. התקנה מחדש תואמה ליום המחרת, אלא שהטכנאי החדש קבע שהמתקן שהוזמן לא מתאים. לדבריו, מתקן מתאים יעלה 1,800 שקל יותר מהמתקן שעליו כבר שילם הלקוח.

במילים אחרות, לא זו בלבד שהלקוח כבר הפסיד שני ימי עבודה לשווא (ועל כך אמרה הנציגה: "אין מה לעשות"), אלא שנכפה עליו לשלם עוד סכום מכובד (כמעט 50% יותר מהמחיר המקורי) במטרה להשלים את העסקה.

לאחר דין ודברים הציעה לו נציגת אמישראגז הנחה של 300 שקל "לא כפיצוי על אי הגעת הטכנאי אלא בגלל הטעות".

הלקוח סירב ופנה למחלקת פניות הציבור של החברה. שם, כצפוי, לא קיבל מענה. "החברה צריכה לקחת אחריות. הרי נציג שלה סגר מולי עסקה בסכום מסוים. אני לא יכול לקבל את הטענה שהוא עשה טעות שתעלה לי כל כך הרבה כסף. ואם אני לא אשלם את חשבון הגז שלי כי עשיתי טעות הם יקבלו את הטענה הזו? אני לא מוכן לשלם אגורה מעבר למה שכבר שילמתי לפי ההסכם ואני לא מוכן לקבל תשובות כמו "אין מה לעשות". יתרה מכך ,לא ייתכן שלא אפוצה על בזבוז שני ימי עבודה בגלל טעויות שלהם".

ואכן, לאחר פניית "גלובס" הסתבר שדווקא יש מה לעשות. המתקן המתאים יותקן בביתו ללא תוספת תשלום.

תגובת אמישראגז: "בעקבות בדיקה שנערכה מול הלקוח, המקרה טופל לשביעות רצון הצדדים".