גם אוליגרכים מלינים שכר? פאביו קאפלו מחכה כבר חצי שנה למשכורת

מאמן הנבחרת הרוסית אמור להרוויח כ-11 מיליון דולר בשנה; האם הלנת השכר היא בשל בעיה כלכלית - או ניסיון לכפות עליו להתפטר?

פאביו קאפלו / צלם: רויטרס
פאביו קאפלו / צלם: רויטרס

21 מיליארד דולר, לפי הערכות מוקדמות - יהיה הסכום שתשקיע ממשלת רוסיה באירוח מונדיאל 2018; ליגת הכדורגל המקומית, שנשלטת ברובה על-ידי בעלי קבוצות אוליגרכים - היא מהעשירות ביותר באירופה; כסף, זה ברור, לא חסר במוסדות הספורט של המדינה, בפרט אלו של הכדורגל. אם כך - מדוע שכרו של המאמן הלאומי לא משולם כבר למעלה מחצי שנה?

בריאיון ל"מוסקבה טיימס", חשף פאביו קאפלו, המנג'ר האיטלקי של הנבחרת הרוסית - כי חלפו יותר משישה חודשים מאז הפעם האחרונה בה ראה כסף נכנס לחשבון הבנק שלו. יש לציין כי מדובר על אחת המשכורות הגבוהות ביותר בעולם הכדורגל למאמן: מוערכת בכ-11 מיליון דולר בעונה.

אתר insideworldfootball מדווח, כי "על-פי השמועות ברוסיה, הסיבה לאי-התשלום היא ניסיון מצד ההתאחדות הרוסית לכפות על קאפלו להתפטר מתפקידו, ועל-ידי כך להימנע מלשלם לו פיצויים". מדובר ככל הנראה על חבילת פיצויים ענקית - שכן חוזהו של קאפלו מסתיים רק לאחר תום מונדיאל 2018 בעוד ארבע שנים. כשנשאל קאפלו האם זאת אכן הסיבה, אמר: "את השאלה הזאת צריך להפנות למי שמנהל את הכדורגל כאן. אם רוסיה, שתארח את המונדיאל, לא משלמת את שכרו של המאמן הלאומי - זה פוגע בתדמית שלה ברחבי העולם. בינתיים אני נשאר כאן, כי אני מכבד את המדינה הזאת ואת האנשים כאן".

בחודש שעבר צוטט ב"גרדיאן" סרגיי סטאפשין, אחד מחברי הנהלת ההתאחדות הרוסית, כאומר: "אין לנו את הכסף לשלם לו, וברור שזה לא בסדר - אבל מדובר על בעיה כלכלית. אנחנו מחפשים מקורות מימון".

לפי הסבר אחר, הלנת השכר היא תוצאה של ויכוח פוליטי - במסגרתו מחפשת ההתאחדות לכדורגל מימון נוסף וחדש מהממשלה. שכרו של קאפלו, שהעפיל עם הנבחרת למונדיאל 2014 אך נכשל בטורניר בברזיל כשלא הצליח לעבור את שלב הבתים - מעורר מחלוקת אפילו בפרלמנט. בקיץ האחרון, ולדימיר ז'ירינובסקי, אחד ממנהיגי הימין הקיצוני במדינה - כינה את האיטלקי "גנב".

שר הספורט ויטאלי מוטקו, שהיה אחד מהדוחפים העיקריים לחתום עם קאפלו, ואף הבטיח השתתפות כלשהי של המדינה בשכרו להתאחדות - אמר לאחרונה כי "רוסיה לא תוותר על המאמן שלה, אך אין לצפות שהממשלה תשלם את מלוא שכרו".