הבזבוזים בוועד חח"י: פרחים במאות שקלים ל... יו"ר הוועד

יו"ר מרחב הצפון, יעקב דבידה: "מדובר בזר פרחים שנשלח לרגל הולדת נכדתי כמקובל לגבי כל עובד בחברה"

מיקו צרפתי / צילום: אוריה תדמור
מיקו צרפתי / צילום: אוריה תדמור

נתונים חדשים על בזבוזים במרחב הצפון של ועד עובדי חברת חשמל. כך למשל במהלך השבועיים הראשונים של חודש יולי שוגרו על-חשבון הוועד זרי פרחים חגיגיים לבתיהם של חמישה אישים ובראשם יו"ר המרחב עצמו, יעקב דבידה וסמנכ"ל משאבי אנוש בחברה עמית אוברקוביץ', בנו של יו"ר הוועד המיתולוגי יורם אוברקוביץ' ז"ל. עלות כל זר פרחים הגיעה ל-200-250 שקלים כולל המשלוח.

את הנתונים פרסמו ראשי וועד המהנדסים המנהלים מאבק נגד דבידה בטענה לאי-סדרים במרחב. דבידה מצידו מאשים את ראשי הוועדים בצפון בבוז 2.5 מיליון שקלים על תביעות משפטיות ועל ניהול מאבקים פנימיים במקום בהנהלה. התקציב השנתי של ועד עובדי מרחב צפון בחברת החשמל עומד על כ-16 מיליון שקלים, מהם תמיכות בהיקף 6 מיליון שקלים שמעבירה הנהלת חברת החשמל מכספי צרכני החשמל.

הוועד מייצג כ-5000 עובדים במרחב וכ-2,500 גמלאים.

בהתייחס לטענות מסר דבידה "מדובר בזר פרחים שנשלח לרגל הולדת נכדתי כמקובל לגבי כל עובד בחברה. הזר לאוברקוביץ' נשלח לרגל קידומו לסמנכ"ל משאבי אנוש".

בתחילת השבוע פרסמו ראשי ועד המנהדסים נתונים על היקף שכרם של עובדים המועסקים על-ידי הוועד באופן פרטי אך בתנאים זהים לתנאי עובדי חברת החשמל. בין היתר פורסם כי עובדת שהועסקה על-ידי הוועד במכירת כרטיסים לאירועים והופעות השתכרה מעל ל-19 אלף שקל ברוטו. דבידה אמר היום כי "מדובר בקמפיין שיטתי שמתנהל במטרה להתיש את ארגון העובדים - אך המטרה לא תושג".