מנהל הכדורגל עופר צברי נעצר בחשד לעבירות מין בקטינים

בית משפט השלום בתל אביב הורה על הארכת מעצרו של מנהל הפועל פתח תקווה בשישה ימים

עופר צברי / צילום: רוני שיצר
עופר צברי / צילום: רוני שיצר

הפרשה מסתעפת: עופר צברי, מנהל קבוצת הכדורגל של הפועל פתח תקווה, שנמצא במעצר בית בחשד שדרס שוטרת, נעצר אתמול פעם נוספת, והפעם בחשד לביצוע עבירות מין בקטינים - כך הותר היום (ד') לפרסום. בית משפט השלום בתל אביב הורה על הארכת מעצרו בשישה ימים. מיוחסות לו עבירות של שידול לזנות, מעשה סדום ומעשים מגונים. לבד מצברי, נעצרו שלושה חשודים נוספים בביצוע עבירות מין בקטינים, אשר אינם קשורים לצברי.

המשטרה עצרה את צברי בעקבות מציאת ראיות חדשות בעניינו. עד כה, נחשד צברי בדריסת שוטרת התנועה נוי זיתון ובבריחה משוטרים שביקשו לבדוק אותו בחודש שעבר בבת ים. זאת, לאחר שנמצא במכונית עם נער בן 17 כשהם עירומים באופן חלקי. בשל העובדה שהיחסים עם אותו נער היו בהסכמה וכי הוא איננו וקטין, לא יוחסו לו אז עבירות מין.

לטענת המשטרה, התפנית בחקירת המקרה החלה לאחר ששחקני קבוצת הנערים של המועדון, כמו גם נערים מקבוצת כדורגל נוספת, העידו כי צברי עשה בהם עבירות מין, שחלקן נעשו בתשלום. כמו כן, בחיפוש במחשבו של צברי ובטלפון הנייד שלו נמצאו חומרים הקושרים אותו לביצוע עבירות מין בקטינים. "מצאנו דפוס בולט וחוזר של איתור ואיסוף נערים מהשכבה היותר חלשה בחברה", סיפר גורם במשטרה. "הוא ניצל חולשות מאוד מסוימות אצלם, ולחלקם שילם כסף תמורת יחסי המין. הוא ניצל את אמונם של הנערים".

לפני שבועיים שחרר בית המשפט את צברי למעצר בית, זאת לאחר שהמשטרה לא הצליחה להשלים את כל פעולות החקירה כדי שהפרקליטות תגבש נגדו כתב אישום. יומיים קודם לכן תושאלו שני נערים ממחלקת הנוער של הקבוצה, שאליהם פנתה המשטרה ישירות מבלי לעבור קודם דרך האגודה. בהפועל פתח תקוה מעריכים כי הפנייה אל אותם נערים נעשתה ככל הנראה עקב מספרי טלפון שייתכן שהיו במכשיר הסלולרי של צברי. לא ברור אם תשאול השניים הוא זה שהוביל לחשדות החדשים נגד צברי.

פרקליטו של צברי, עו"ד משה יוחאי, מסר בתום הדיון בבית המשפט כי "המשטרה מנסה לחפש מתחת לאדמה". לדבריו, "בהפועל פתח תקווה שום קטין לא התלונן. מרשי זיהה קטינים במצוקה והמשטרה דגו שניים או שלושה שאני לא יודע מה המניעים שלהם".