קרן המיליארדרים עומדת לעבור שינוי; מה הם קנו ברבעון?

מדד המניות, שבהן משקיעים המיליארדרים בארה"ב, מחליף כמעט מחצית מהחזקותיו ■ מהם השינויים, וכיצד תגיב אליהם קרן הסל IBLN, שמתחקה אחריו?

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

קרן הסל Direxion iBillionaire Index (IBLN) עומדת לעבור עדכון החזקות רבעוני. המדד שאחריו היא מתחקה, של המניות שבהן המשקיעים המיליארדרים משקיעים, הודיע זה עתה על רוטציה במניות שעליהן הוא מתבסס. 14 מ-30 המניות במדד זה הוחלפו, בהתבסס על דיווחי המיליארדרים לרשויות ניירות הערך.

iBillionaire היא רק אחת מכמה קרנות סל דומות, שמתחרות בתחום חיקוי המשקיעים הכבדים. לצידה קיימות תעודות AlphaClone Alternative Alpha (ALFA) ו-Global X Guru Index (GURU); אבל לקרןiBillionaire יש ייחוד מעניין: היא מגבילה במפורש את התיק שלה ל-30 ממניות מדד S&P, שנקנות על ידי מנהלי הקרנות המיליארדרים. חישבו על אדוני עולם כמו ג'ורג' סורוס, ג'וליאן רוברטסון או ג'ון פולסון.

מה קונים המיליארדרים הללו? מניות רפואיות בעיקר. מניות הרפואה עלו מ-13% ל-20% בהקצאת התיקים שלהם. מצטרפות חדשות כוללות את AbbVie (ABBV), יומאנה (HUM), טנט הלתקייר (THC) ותרמו פישר סיינטיפיק (TMO).

בטכנולוגיה המיליארדרים קנו את פייסבוק (F) וגוגל (GOOG). השמות החדשים הנוספים הם אייר פרודקטס אנד כמיקלס (APD), CBS (CBS), דלתא אייר ליינס (DAL), ג'נרל מוטורס (GM), מאסקו קורפוריישן (MAS), מונסנטו (MON), נשיונל אוילוול-וארקו (NOV) ו-ווירלפול (WHR).

נקודת התחלה לבדיקה נוספת

כשני-שלישים מהמניות של המיליארדרים הם מתחום הצריכה הלא-חיונית, הטכנולוגיה והרפואה. המשקל של מניות חומרים, אנרגיה, תעשייה ופיננסים הצטמצם; ומניות חברות חשמל ומים ומוצרי צריכה בסיסיים אינן מיוצגות כלל.

אלו מניות המיליארדרים מוכרים? שש מניות שנוספו ברבעון שלפני האחרון כבר יוצאות מהתיקים: טרנסאושן (RIG), נטפליקס (NFLX), וויליאמס קומפניז (WMB), קומקאסט (CMCSA), מק'יסון קורפוריישן (MCK) ואינרקונטיננטל אקסצ'יינג' (ICE). להוציא את מק'יסון ואינטרקונטיננטל אקסצ'יינג', כולן ירדו ברבעון שעבר.

iBillionaire הרוויחה, לעומת זאת, ממכירת יתר המניות שעזבו את המדד שלה. סיגנה קורפוריישן (CI) וקוניזנט טכנולוג'י סולושנס (CTSH) עלו ב-135% ו-112% בהתאמה, מאז הצטרפותן למדד. AIG (AIG), מיקרוסופט (MSFT), מקגרו היל פייננשל (MHFI) ודה גאפ (GAP) רשמו כולן עליות מכובדות.

מניית אנדרקו פטרוליום (APC) נשארה למעשה ללא שינוי מאז הצטרפותה למדד iBillionaire באוגוסט 2013.

מה אנחנו צריכים לעשות עם האינפורמציה הזו? אני לא חסיד גדול של הערצת גיבורים במה שנוגע להשקעות. אסור לנו לחקות ללא מחשבה את ההשקעות של אחרים, ולא משנה כמה טובים היו הביצועים שלהם בטווח הארוך. אבל אני כן מביא בחשבון את הבחירות שלהם בשיקולים שלי, ורואה בהן נקודות התחלה מעניינות לבדיקה נוספת.

*** כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2014

קרן הסל IBLN מתקנת בחודשיים האחרונים
 קרן הסל IBLN מתקנת בחודשיים האחרונים