קיורטק: הסכמים עם מדיוויישן בהיקף של כ-335 מיליון דולר

מדובר ברישיון בלעדי גלובלי לפתח ולמסחר את התרופה Pidilizumab אותה מפתחת קיורטק ■ כלל ביוטכנולוגיה מחזיקה בכ-53% מקיורטק

ראובן קרופיק כלל ביוטכנולוגיה  / צלם: איל יצהר
ראובן קרופיק כלל ביוטכנולוגיה / צלם: איל יצהר

חברת Medivation החליטה לממש את האופציה שניתנה לה על ידי חברת קיורטק תחת הסכם הרישיון ולהמשיך את התקשרות הצדדים בהסכמים. כך דיווחה הבוקר לבורסה כלל ביוטכנולוגיה, המחזיקה בכ-53% מקיורטק.

מדובר ברישיון בלעדי גלובלי לפתח ולמסחר את התרופה Pidilizumab אותה מפתחת קיורטק.

בתמורה לרישיון, ובעקבות אישור אסיפת בעלי המניות של החברה להעמדת ערבות לטובת Medivation, קיורטק תהיה זכאית לתשלום מיידי בסך של 5 מיליון דולר; תשלומים עתידיים המותנים בהשגת אבני דרך הקשורות בפיתוח התרופה והשגת אישורים רגולטורים לשיווקה בטריטוריות שונות, עד סך כולל של 85 מיליון דולר; תשלומים עתידיים מותנים נוספים התלויים בהשגת היקפי מכירות שנתיים מסוימים של מוצרים מבוססי-התרופה, עד סך כולל של 245 מיליון דולר (היקף המכירות המינימאלי לקבלת תשלום אבן דרך תלוי - מכירות נקבע על 400 מיליון דולר).

בנוסף, קיורטק של כלל ביוטכנו תהיה זכאית לתמלוגים על-בסיס מכירות בשיעורים של 5%-11%, בהתאם להיקף המכירות השנתיות.

במסגרת ההסכמים, Medivation תהיה אחראית על המשך המחקר והפיתוח, הרגולציה והמסחור של התרופה. בנוסף, בהתאם להסכם ההספקה ושירותי הייצור, התחייבה קיורטק לייצר את התרופה עבור Medivation במהלך 3 השנים הראשונות ממועד חתימת ההסכם. קיורטק תייצר את התרופה בהתאם לכמויות שנקבעו מראש, על בסיס עלויות הייצור הצפויות, ובתמורה לכ-22.5 מיליון דולר.

קיורטק תעביר ל-Medivation את כל הידע הכרוך בייצור התרופה. לאחר סיום העברת הידע תהיה קיורטק זכאית לתשלום אבן דרך נוספת בסך של 5 מיליון דולר ארה"ב.