אחרי 20 שנה

תומר היימן חוזר לחומרים שבהם תועדה עליזה רוזן באופן גלוי כל-כך

אחרי 20 שנה

"עליזה", יום ג' 22:00, ערוץ 1

היא הייתה כוכבת מוכרת, אם כי אפשר שגם מוחמצת במידה מסוימת: עם קריירה שהתחילה בלהקת הנח"ל המיתולוגית, נמשכה עם "התרנגולים" שנולדו מאותה להקה והגיעה לשיא של חשיפה עם "ניקוי ראש". אחר-כך עברה ל"חאן" והתרחקה מעט מאור הזרקורים - אם כי הבליחה פה ושם עם תפקידים בערוצי הטלוויזיה שהתרבו בינתיים.

הוא, לעומתה, היה במאי צעיר ורעב בתחילת דרכו, עוד לפני ש"תומר והסרוטים" הקנה לו הכרה ראשונה. הוא החל לראיין אותה, היא התמסרה למצלמה שלו, ובדרך נוצרה גם חברות. כל זה קרה ב-1995.

אחרי כמעט 20 שנה חזר תומר היימן לחומרים שבהם תועדה עליזה רוזן באופן גלוי כל-כך והשלים את הפרויקט כשלרשותו עומד עוד מרכיב חשוב נוסף: הזמן שחלף מאז. מרגש ומעניין.

* ציון: 8

שגר אותי, סקוטי

"מתחת לעור", יום ג' 22:00, ערוץ yes3

הנה הזדמנות לראות את הסרט השערורייתי של 2014 שלא הוקרן מעולם בהקרנה מסחרית בישראל (אלא רק בפסטיבלים).

אני יודע שהמשפט הבא עלול להעליב לא מעט סקוטים, שאת ארצם היפה תרתי יותר מכל ארץ אחרת, אבל אם ייקלע אי-פעם חייזר לכדור הארץ, לא כל שכן חייזרית יפיפייה כמו סקרלט ג'והנסון, אני מאחל לו שינחת במקום אחר.

אל תסיקו מכך שסקוטלנד אינה ארץ יפה - ההיפך הוא הנכון. הבעיה היא שמעל נופיה היפים שכח מישהו לסגור את הדליפה בגג, כך שהם נראים לרוב מבעד למיתרים של גשם.

ובכל זאת, ג'והנסון החייזרית נוחתת בסקוטלנד ועל רקע האפור שבחוץ, היא נוהגת במשאית, מפתה גברים ומחסלת אותם.

אפשר שיש כאן משל על העולם הזה, אבל קשה להתרכז בו משתי סיבות: אחת - שג'והנסון חושפת כל הזמן את מה שהעניק לה הטבע בכוכב שממנו באה - והוא העניק מכל הלב. והשני הוא שיתר הצוות מורכב משחקנים חובבים, מה שמעניק לסרט גוון אקספרימנטלי (משהו שחובבי קולנוע אוהבים מאוד וכל השאר מתקשים לסבול).

ובכל זאת, בטלוויזיה כדאי לתת צ'אנס לסרט הזה: לכל היותר תישארו עם הזיכרון של ג'והנסון בלבד. גם זה משהו.

* ציון: 7

לסרוג מעלים

"סלפי - תמונת מצב", יום ג' 21:00, ערוץ 10

יכולתו של ערוץ 10 "לסרוג מעלים" חומרים שרובם כבר שודרו ולארוז אותם באריזה חדשה, מעוררת השתאות בעיניי. הערב עושה זאת רועי שרון בסדרתו על המתנחלים (שחלקה הגדול שודר כבר בפרקים יומיים במסגרת החדשות), וסורג מעלים כיפה סרוגה.

לזכותו תעמוד העובדה שהמחנה הזה התחזק מאוד פוליטית, מה שמעורר סקרנות מחודשת לצפות בתיעוד, גם אם הוא ממוחזר.