עופר צברי נאשם בעבירות מין בקטינים ותקיפת שוטר

עפ"י כתב האישום נגד מנהל הפועל פ"ת לשעבר, "הנאשם ביצע בקטינים עבירות מין, שלא בהסכמתם או בהסכמתם תוך ניצול יחסי מרות ותלות"

עופר צברי / צילום: רוני שיצר
עופר צברי / צילום: רוני שיצר

פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה הבוקר (ה') כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד עופר צברי, מנהל קבוצת הפועל פתח-תקווה בכדורגל לשעבר, בגין עבירות מין בקטינים בני 15-17.

צברי מואשם במעשים מגונים, גרם מעשה סדום ועבירות מין נוספות. בנוסף הוא מואשם בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, בריחה ממשמורת חוקית, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו ועבירות נוספות בגין האירוע שהתרחש ב-27 בנובמבר 2014, כאשר שהה ברכב עם קטין בן 17 וקיבל ממנו שירותי מין.

על-פי כתב האישום, צברי שימש כמנהל קבוצת הבוגרים של הפועל פתח-תקווה בכדורגל. מתוקף תפקידו טיפל הנאשם בעניינים האדמיניסטרטיביים של הקבוצה ושימש איש קשר לשחקניה. כמו כן עבד הנאשם כאחראי מחסן הכביסה בבית-החולים השרון בפתח-תקווה.

"צברי הינו דמות מוכרת ומשפיעה בעולם הכדורגל, אשר הייתה לו נגישות גם לשחקני קבוצת הנוער ונודע בקרב השחקנים כ'דמות אב', הדואג למחסורם של שחקנים מעוטי יכולת", כתבה הפרקליטות.

לדבריה, "במועדים שונים ובהזדמנויות שונות הנאשם ביצע בקטינים עבירות מין, שלא בהסכמתם או בהסכמתם שהושגה תוך ניצול יחסי התלות והמרות של הקטינים בו".

לפי האישום, על מנת להתקרב לקטינים ולבסס יחסי התלות ביניהם, הנאשם התכתב עימם באינטנסיביות באמצעות יישום הווטסאפ, התכתבויות שבחלקן נשאו אופי מיני או אינטימי. הנאשם פעל למלא אחר מחסורם בקניית בגדים, נעליים ונתן להם כספים. כמו כן, הנאשם הסיע את הקטינים לאימוני הקבוצה, לצפייה במשחקים, למסעדות, לחופשה באילת על חשבונו ועוד. בחלק מן המקרים התיר המשיב לקטינים לנהוג ברכבו או שילם להם שכר עבור עבודה במחסן הכביסה בבית-החולים.

לפי כתב האישום, בדרכים אלה ואחרות הלך הנאשם וביסס תלותם של הקטינים בו, כאדם בעל מעמד והשפעה בעולם הכדורגל, עולם בו שאפו להשתלב, שמעורב יותר ויותר בחייהם, עוזר להם כלכלית בדרכים שונות והפך עבורם ל"דמות אב". הנאשם ניצל את פער הגילאים שבינו לבין הקטינים, את היותם מעוטי יכולת ואת חלומם להשתלב בעולם הכדורגל כדי לבצע בהם עבירות מין.