פרשת השחיתות בישראל ביתנו: גל מעצרים נוסף צפוי השבוע

במסגרת המעצרים הנוספים עשויות להתגלות הסתעפויות נוספות בפרשה הסבוכה ■ החוקרים מתכוונים לזמן לחקירה אישים הקשורים ישירות לחשודה המרכזית, סגנית השר פאינה קירשנבאום

פאינה קירשנבאום / צילום: ארז ביטון
פאינה קירשנבאום / צילום: ארז ביטון

המשטרה ממשיכה לחקור את פרשת השחיתות, שבה מעורבים סגנית שר הפנים, פאינה קירשנבאום, והשר לשעבר, סטס מיסז'ניקוב. בשבוע הקרוב צפויה המשטרה לבצע גל מעצרים נוסף במסגרת הפרשה.

במסגרת המעצרים הנוספים עשויות להתגלות עוד תתי-פרשות בפרשה המסועפת - נוסף על ה-15 שנחשפו עד כה. במהלך השבוע נודע כי לצורך גילוי פרשות נוספות הצליחו החוקרים לגייס שני עדי מדינה, וכעת הם עושים מאמץ לגייס נוספים.

השבוע מקווים החוקרים לזמן לחקירה עוד אנשים הקשורים באופן ישיר לקירשנבאום עצמה, כמו גם לאנשי העמותות וראשי הרשויות שכבר נעצרו. עם זאת, למרות שקירשנבאום היא החשודה המרכזית בפרשה, חקירתה תימשך רק בשלב מאוחר יותר.

ביום רביעי, כאשר המשטרה יצאה לגל מעצרים רחב-היקף, זומנה גם קירשנבאום לחקירה. לפי החשד, היא העבירה סכומים גדולים מכספי משלמי המסים, דרך תקציב המדינה, למועצות אזוריות ולעמותות, יחד עם שורה של בכירים. בתמורה, על-פי החשד, קירשנבאום קיבלה חזרה כספי שוחד וטובות הנאה שונות. כיוון שקירשנבאום מחזיקה בחסינות מתוקף תפקידה בכנסת, היא לא נעצרה ולא הובאה להארכת מעצר.

בימים הקרובים היא לא תזומן פעם נוספת לחקירה מכיוון שהשוטרים מתמקדים כעת בחקירת החשודים שכבר עצורים. בתה של קירשנבאום, רנית, שוחררה בסוף השבוע למעצר-בית.