המאמן יקבל 8 מיליון דולר בשנה; השחקנים ימשיכו לא לקבל כלום

ג'ים הארבו קרוב לחתימה על הסכם עתק בקבוצת הפוטבול של מכללת מישיגן, שיבטיח לו קרוב ל-50 מיליון דולר ב-6 שנים

מאמן הפוטבול ג'ים הארבו / צלם: רויטרס
מאמן הפוטבול ג'ים הארבו / צלם: רויטרס

הספורטאים בקולג'ים בארה"ב, כידוע, אינם מוגדרים כמקצוענים ולא מקבלים שכר, על-אף ההכנסות העצומות שמייצרת התעשייה שלהם (ה-NCAA, ארגון ספורט המכללות, מכניס כ-912 מיליון דולר בשנה; הסכמי זכויות השידור הספורטיביות של האוניברסיטאות מוערכים ב-16 מיליארד דולר בסך הכל). עם זאת, יש ציבור אחד שדווקא מרוויח כסף מצוין בספורט הקולג'ים: המאמנים.

מאמן הפוטבול ג'ים הארבו, שבשלוש השנים האחרונות הדריך את קבוצת ה-NFL סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס, על-סף חתימה כמאמן החדש בקבוצת הפוטבול של מכללת מישיגן ("מישיגן וולברינס"). כך מדווחת התקשורת האמריקאית.

לפי הפרסומים, החוזה עליו יחתום הארבו יעמוד על 49 מיליון דולר (ברוטו) לשש שנים (ממוצע של 8.16 מיליון דולר לעונה). אם אכן תיסגר העסקה - יהפוך הארבו למאמן היקר בתולדות ספורט המכללות, ושכרו יחצה את זה שמרוויח ניק סבן, מאמנה של מכללת אלבמה (יהיה גבוה ממנו בכ-1.21 מיליון דולר בשנה).

הארבו, 51, הופיע במדי מישיגן בימיו כשחקן, ואח"כ המשיך לקריירה בת 15 שנה כקוורטרבק ב-NFL. לאחר מכן החל בקריירת אימון.

לפי הערכות, הכסף הגדול ישחק תפקיד בבחירה של הארבו לעזוב את ה-NFL ולרדת ברמה המקצועית, אל אימון קולג'ים. בסן פרנסיסקו, שם שכרו השנתי מוערך ב-7 מיליון דולר ברוטו - המיסוי שהוא צריך לשלם למדינת קליפורניה (מלבד המס הפדרלי) עומד על מקסימום 13.3% בשנה; במישיגן עומד המיסוי על 4.25% בלבד.