ליברמן: אותנו חוקרים ואת המשפט נגד נתניהו רוצים לדחות?

יו"ר ישראל ביתנו: איך יכול להיות שהפרקליטות מבקשת לדחות את התביעה של מני נפתלי עד אחרי הבחירות - אבל לא נוקטת באותה גישה עם ישראל ביתנו?

אביגדור ליברמן / צילום:  יוסי כהן
אביגדור ליברמן / צילום: יוסי כהן

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, יצא הבוקר (א') במתקפה על הפרקליטות וטען כי היא נוהגת באופן שונה כשמדובר בתיק הנוגע לראש הממשלה ולישראל ביתנו.

"אני חייב לציין שמה שצרם לי במיוחד זו תגובת הפרקליטות בנוגע לתביעתו של מני נפתלי נגד שרה נתניהו", אמר הבוקר ליברמן בפתח ישיבת הממשלה השבועית. "הפרקליטות הסבירה שבתקופת הבחירות צריך לנהוג ברגישות וזהירות ולהימנע מהשלכות פוליטיות של מהלכים משפטיים. היה מוזר מאוד שדווקא בנושא של ישראל ביתנו יש ההיפך - לחץ להרחיב ולהאיץ את החקירה.

"מעבר לזה שזה צורם, זה נראה כמו איפה ואיפה. אני מכיר את פרקליט המדינהשי ניצן, ואני מאוד מעריך את האיש. אני מקווה לשמוע ממנו את חוות-הדעת, מה פתאום דוד גודבסקי הפך לפצצה מתקתקת? דב עמד למכור את הסודות הכמוסים של ישראל לאיראנים? הגישה הזו כלפי הפרשה הנוכחית - האם היא נוגעת רק לישראל ביתנו? אני תומך בגישתה של סגנית פרקליטת מחוז ירושלים; צריך לדחות ומן הראוי לדחות את משפט מני נפתלי לאחר הבחירות, אבל יחד עם זאת הגישה ההפוכה של ישראל ביתנו היא דבר בלתי מובן. אני מצפה מפרקליט המדינה לנמק את זה".

יו"ר ישראל ביתנו המשיך ואמר כי "ראיתי ביום שישי את איילה חסון מאושרת שמאות נחקרים אמורים להגיע לחדרי חקירות. מדובר במהלך מתוזמן ומתוכנן היטב, החקירה מתואמת לחלוטין ללוח הזמנים של מערכת הבחירות, ממה שלפחות ראינו בתקשורת. צפויים גם מעצרים נוספים ועוד הדלפות מכוונות ומגמתיות כשהצד השני לא יכול להגיב ומנוע מלהגיב וזה מעורר הרבה שאלות ותהיות. עד סוף מערכת הבחירות עד היום האחרון כל יום יהיו נחקרים והדלפות וזה ילווה אותנו בחודשים הקרובים".