ילדי הרב עובדיה מעל קברו: "אלי ישי חצוף, סליחה אבא"

(עדכון) - בניו ובנותיו של מנהיגה הרוחני של ש"ס התפללו מעל קברו. בנו, הרב דוד יוסף, האשים את אלי ישי בהדלפת הקלטת מ-2008 שבה נשמע הרב המנוח תוקף את יו"ר המפלגה אריה דרעי

בניו ובנותיו של מנהיגה הרוחני המנוח של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, התכנסו בצהריים (ב') בבית העלמין בסנהדריה שבירושלים, והתפללו על קברו של אביהם. בנו הרב דוד יוסף, חבר מועצת החכמים של ש"ס, תקף מעל הקבר את אלי ישי, והאשים אותו בהדלפת הקלטת מ-2008 שבה נשמע הרב המנוח תוקף את יו"ר המפלגה אריה דרעי. "אלי ישי איש חצוף, שלא בוחל בשום אמצעים כדי לאחוז בקרנות המזבח", אמר יוסף. עשרות בני אדם נוספים נכחו במקום.

לדבריו של דוד יוסף, הילדים הגיעו לקבר כדי "למחות על הביזיון הנורא שנעשה לזכרו של אבא, ביזיון כבוד התורה, להביע את הכאב שלנו על מה שנעשה. אנחנו אומרים 'סליחה אבא'". גם הבת, הרבנית עדינה בר שלום, אמרה: "באנו לבקש סליחה מאבא".

הרב משה יוסף, הבן הצעיר של עובדיה ומי שסעד אותו, סירב לדבר בבית העלמין. ביממה החולפת היו מי שמאשימים את הרב משה יוסף, שנמצא ביחסים מתוחים עם דרעי, בהדלפת הקלטת. הבן, הרב אברהם יוסף, הרב הראשי של העיר חולון, לא נכח באירוע.

בקלטת שפורסמה לראשונה בחדשות ערוץ 2 נשמע המנהיג הרוחני המנוח אומר דברים בגנותו של היו"ר הנוכחי אריה דרעי. התיעוד צולם כשאלי ישי היה יו"ר המפלגה, וזמן קצר לפני סיום תקופת הקלון שנגזרה על דרעי בעקבות הרשעתו בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

"מי שאומר ככה אינו אלא טועה, טיפש", נשמע הרב אומר. "כשיבוא הזמן (בתום תקופת הקלון) אני אענה לו. אני אענה לו. אולי 30-40% אומרים שבית המשפט צודק. השאר אומר לא צודק. עכשיו, אם ישימו אותו למשל בראש הרשימה שלנו, 30-40% (מהמצביעים) יברחו לנו. למה? כי שפטו אותו בבית המשפט. למה לקחת מישהו גנב? למה לקחת מקבל שוחד? 30-40 אחוז לא יישארו, אז יברחו לנו. למה? למה נעשה כך? על ישי אין לאף אחד שום דבר".

במשפחתו של מנהיגה הרוחני של ש"ס אמרו לאחר הפרסום: "הקופסה השחורה האמיתית שמורה עדיין בכספת, ואנחנו מקווים שלא נצטרך חלילה להוציא אותה. אם הדברים יתפרסמו הם יגרמו לרעידת אדמה -אבל המטרה שלנו היא להמשיך לשמור על כבודו של הרב עובדיה".

בשלב זה איש לא קיבל אחריות על הדלפת הקלטת שהסעירה את המפלגה, אולם ההערכה היא כי ישנם שני "חשודים מידיים". אפשרות אחת היא שמדובר בהדלפה, מכוונת או בלתי מכוונת, מטעם בני משפחתו של הרב שתיעדו שיחות רבות עם הרב כדבר שבשגרה. השניה, כי מדובר בהדלפה של ח"כ אלי ישי שכיהן באותה תקופה כיו"ר ש"ס, או של מי מטעמו. גם במשפחה וגם בסביבת ישי הכחישו כי היו מעורבים בהפצת התיעוד המפתיע לתקשורת. עם זאת, על דבר אחד כל הצדדים מסכימים: היריבות בין ישי, שפרש בקול תרועה מש"ס, ובין דרעי, הייתה הבסיס לפרסום.

בסביבתו של דרעי סיפרו היום כי הוא ביטל את כל הפגישות שלו להיום, וזאת, לדבריו, משום ש"אחרי שפגעו בכבודו של מרן, אי אפשר להמשיך כרגיל".