הפתרון של מוטי בן משה: לרכוש את כלל ביטוח בעצמו

את ההצעה הממלאה והמפורטת אמור בן משה להציג מחר לדירקטוריון אי.די.בי, בישיבה בה תידון שוב גם הצעתו של שותפו לשליטה, אדוארדו אלשטיין, להזרמת הון מיידית בהיקף של 800 מיליון שקל

מוטי בן משה / צילום: אניה בושמן
מוטי בן משה / צילום: אניה בושמן

הצעתו של מוטי בן משה לפתרון המשבר הפיננסי באי.די.בי צפויה להתבסס על מכירת השליטה בכלל ביטוח לידי קבוצת משקיעים בראשות בן משה עצמו. את ההצעה הממלאה והמפורטת אמור בן משה להציג מחר (ה') לדירקטוריון אי.די.בי, בישיבה בה תידון שוב גם הצעתו של שותפו לשליטה, אדוארדו אלשטיין, להזרמת הון מיידית בהיקף של 800 מיליון שקל, במסגרת הנפקת זכויות לבעלי מניות קיימים.

בן משה יבסס את הצעתו על סיכום שאליו הגיעו הוא ואלשטיין עם דורית סלינגר, הממונה על הביטוח במשרד האוצר, לפיו אחת האפשרויות העומדות בפני אי.די.בי היא, אפשרות למכירה מלאה או חלקית של מניות כלל ביטוח, למי מבעלי השליטה או לשניהם בקבוצת שליטה ביחד עם החברה או בקבוצת שליטה נפרדת, ועל בסיסה את עדכון הבקשה להיתר.

בן משה, המחזיק באי.די.בי דרך קבוצת אקסטרה הולדינגס שבבעלותו המלאה. בן משה מעריך כי מבנה הבעלות הפשוט בקבוצה והיקף ההון העצמי שלה, יספקו את דרישות הממונה על הביטוח.

כלל ביטוח נסחרה אתמול בבורסה לפי שווי של 2.9 מיליארד שקל, המשקף למניות (55%) שבידי אי.די.בי שווי של 1.7 מיליארד שקל. כדי לשכנע את דירקטוריון אי.די.בי ואת בעלי מניות המיעוט שלה, כי מדובר בהצעה איכותית עבור הקבוצה, יהיה עליו להציע פרמיה מהותית ביחס לשווי החברה הנוכחי בבורסה. לשלם כך, עשוי בן משה לבחור ברכישת נתח מהותי מתוך המניות, שתעביר את השליטה אליו, בעוד שיתרת המניות ימכרו למשקיעים בארץ ובעולם דרך הבורסה.