הרצוג: פרופ' מנואל טכרטנברג יהיה שר האוצר בממשלתי

טרכטנברג: "החלטתי להצטרף כדי ליישם את מה שהממשלה לא עשתה אחרי מחאת 2011 כשהיו לה את ההמלצות ביד. אני פורע את החוב" ■ הרצוג: "6 שנים שישראל משותקת תחת ראש ממשלה חסר אופק וחזון"

מנואל טרכטנברג / צילום: איל יצהר
מנואל טרכטנברג / צילום: איל יצהר

פרופ' מנואל טרכטנברג יהיה מועמד העבודה והתנועה לתפקיד שר האוצר: יו"ר העבודה יצחק הרצוג ויו"ר התנועה ציפי לבני הציגו היום (ד') במסיבת עיתונאים של הרשימה המאוחדת את מועמדם לתפקיד שר האוצר, פרופ' מנואל טרכטנברג.

"הציבור מאס בפוליטיקת הישרדות וסולד מפוליטיקאים שמונעים מאגו. זו השחיתות השלטונית האמיתית. 6 שנים שישראל משותקת תחת ראש ממשלה חסר אופק וחזון", אמר הרצוג.

לדבריו, "מנו מייצג את הציונות בהתגלמותה. הוא עלה כנער בישראל ובעשר אצבעות הגיע למעמד חשוב בכללה הישראלית. את הדוקטורט עשה בהרווארד אבל מנו הוא איש עשייה. הוא היה היו"ר הראשון של המועצה הכלכלית חברתית במשרד ראש הממשלה. יחד הצגנו יעד להורדת העוני והגדלת התעסוקה. הצגנו מהפכה לניצולי השואה בעקבות משבר 2007 אחרי שנים של הזנחה".

לבני הוסיפה כי "כששמעתי את הצעקה שעלתה לפני 3.5 שנים ברוטשילד, ראיתי איך אדם ועוד אדם הופכים למאות אנשים, היא פתחה לבבות וגם את שלי. היא תשנה את סדרי העדיפויות וכך היה צריך לקרות. זה היה צריך לקרות וזה יקרה אחרי שנחליף את השלטון. זאת הסיבה שאנחנו כאן, להגיד שהאזרחים הופכים להיות במרכז. הוא הופך לשותף. אנו מסתכלים לאזרחים בעיניים ואומרים להם: צעקתכם לא הייתה לשווא".

טרכטנברג, שעזב לפני כמה שבועות את המועצה להשכלה גבוה כדי להשתלב בחיים הפוליטיים, אמר כי הוא מעולם לא ניהל משא ומתן פוליטי עם שום גוף אחר למעט עם הרצוג ולבני.

"אני לא אחראי לשמועות בתקשורת", אמר טרכטנברג. בהתייחסו לוועדה שעמד בראשה אמר טרכטנברג כי מכיוון שלא היה חבר בממשלה לא היה יכול להשפיע על אימוץ ההמלצות. "החלטתי להצטרף כדי ליישם את מה שהממשלה לא עשתה אז כשהיו לה את ההמלצות ביד. אני פורע את החוב".

טרכטנברג אמר כי "כולנו משתוקקים לדרך חדשה שתוביל לחברה צודקת יותר, שוויון הזדמנויות אמיתי ותעודד יזמות וחדשנות. כשעמדתי בראש הוועדה שקמה בעקבות המחאה החברתית השבתי למי ששאל 'למה שנאמין לך?' כי תפקידי הוא לתרגם לשפה מקצועית את הכמיהה של המוחים לשינוי. הבהרתי אז כי אם הממשלה לא תיישם את ההמלצות אני מתחייב להירתם אישית להשלמת המשימה, וכך אני עושה עתה בהצטרפות להרצוג ולבני ועוד רבים וטובים במחיצתם. המשימה אפשרית, זה בידנו, הגיעה העת לאחד ולא לפורר - לייצר כח פוליטי מרכזי גדול בעל מצע רעיוני מובהק שידע לתרגם חזון למעשה - החיבור בין הרצוג ללבני עושה זאת בדיוק ואני גאה להצטרף אליהם".

ח"כ סתיו שפיר בירכה על הצטרפות טרכטנברג לעבודה ומסרה: "חודשים אחרי המחאה, נפגשתי עם טרכטנברג וניהלנו שיחות ארוכות על הצעדים הנחוצים לשינוי סדרי העדיפויות. טרכטנברג, שניסה לגייס את נתניהו ליישם את המלצות הדוח שחיבר, מכיר מקרוב ביותר את התנהלותו ותפישת עולמו של ראש הממשלה ומבין היום ככל הנראה שתחת מנהיגותו של נתניהו למשבר הכלכלי בישראל אין שום סיכוי לפיתרון. שלוש שנים אחרי שנפגשנו משני צדי המתרס, אנו מתאחדים כדי לדאוג שהזעקה שעלתה מהרחובות תזכה סוף סוף למענה של ממש. לשינוי אמיתי".

שפיר הוסיפה כי אין לה ספק "שבממשלה שירכיבו הרצוג ולבני יוכל טרכטנברג להוציא לפועל את מסקנות הדוח שלו, שנתניהו חיסל בזו אחר זו, ואף הרבה יותר".

ח"כ עמר בר-לב בירך על הצטרפותו של טרכטנברג לרשימה המשותפת לתנועה ולמפלגת העבודה ואמר כי בשנה האחרונה נפגש עמו ודן איתו בנושאים חברתיים מגוונים ואין ספק שמדובר בתוספת מרשימה לרשימה. בר-לב הוסיף כי הוא מאמין שלאחר הבחירות, "תוכל מפלגת העבודה ליישם בין השאר את מסקנות ועדת טרכטנברג שפורסמו בעקבות המחאה החברתית ושאותן ממשלת נתניהו מיסמסה".