קרדן ישראל מימשה מניות קייט פארמה ברווח של 21 מ' ש'

מניית קייט פארמה, המפתחת תרופות לסרטן, רשמה תשואה של 220% מאז הנפקתה ביוני השנה

יוסף גרינפלד / צלם: תמר מצפי
יוסף גרינפלד / צלם: תמר מצפי

השקעה קטנה בחברת התרופות לסרטן קייט פארמה (Kite) סידרה לקרדן ישראל סיום מתוק ל-2014: החברה הודיעה כי מימשה ביומיים האחרונים מניות קייט ב-10 מיליון דולר, אשר יניבו לה ברבעון הרביעי השנה רווח של 21 מיליון שקל. בידי קרדן ישראל ייוותרו לאחר המכירה מניות קייט ששוויין כ-12.7 מיליון דולר. קייט פארמה פיתחה תרופה חדשה לסרטן הדם, אשר אמנם נמצאת בשלב ראשוני מאוד של הניסויים הקליניים, אולם השיגה עד כה תוצאות מבטיחות מאוד.

קרדן ישראל פועלת בתחומי הרכב, הנדל"ן והתקשורת בישראל. בקייט השקיעה כמה מיליוני שקלים עוד כשהאחרונה הייתה חברה פרטית צעירה. קייט הונפקה בנאסד"ק ביוני לפי שווי של 600 מיליון דולר, ומאז עלתה יותר מ-220%, והיא נסחרת לפי שווי של 2.1 מיליארד דולר. בדרך הספיקה לבצע הנפקה שנייה, שבה גייסה 216 מיליון דולר.

בדוחות הרבעון השלישי העריכה קרדן ישראל את שווי חלקה בחברה ב-40 מיליון שקל, ורשמה רווח הון של 38 מיליון שקל, אך לפי המחירים הנוכחיים, שווי ההחזקה כולה (כולל החלק שמומש היום) הוא פי שניים מזה, ולכן נרשם הרווח הנוסף. קרדן מסרה בעבר כי במהלך 2015 תמכור מניות קייט כדי לפרוע אשראי של 25 מיליון שקל. המהלך הנוכחי מאפשר לה לעשות זאת ולהישאר עם עודף במזומן ובמניות קייט.

קרדן ישראל, הנסחרת בשווי של כ-240 מיליון שקל, היא הרגל היציבה של קבוצת קרדן, הנמצאת בשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור. זרוע אחרת, קרדן NV, המתרכזת בפעילות בחו"ל ומנוהלת בידי שוקי אורן, נמצאת בהסדר חוב ענק בהיקף של כ-350 מיליון אירו. קרדן ישראל רשמה בתשעה החודשים הראשונים של 2014 רווח של 30.5 מיליון שקל, אשר נזקף להשקעתה בקייט.