קריאה לאיגוד בתי ההשקעות לדון בפרשת בנק לאומי

נקראים לדון בישיבתם בשבוע הבא באפשרות לתבוע את נושאי המשרה בבנק האחראים לפרשה זו שבגינה שילם לאומי קנס של 400 מיליון דולר

קריאה לאיגוד בתי ההשקעות לדון ביום השני הבא באפשרות לתבוע את המעורבים בבנק לאומי בפרשת העלמת המס של הלקוחות האמריקאים. בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" כי שורה של אקדמאים, תנועת אומ"ץ וח"כ נחמן שי שלחו מכתב ל-18 משקיעים מוסדיים, שהם בעלי מניות מרכזיים בבנק לאומי, וכן למשרד האוצר, המחזיק ב-6% ממניות הבנק. במכתב נדרשים בעלי המניות להפגין אקטיביות, ולעמוד על זכויותיהם בפרשה כבעלי המניות בבנק.

בעלי המניות נדרשים, בין היתר, לכנס את אסיפת בעלי המניות של הבנק ולשקול הגשת תביעה כנגד נושאי משרה בבנק בגין הפרשה הזו שהביאה לכך שלאומי ישלם קנס לרשויות האמריקאיות בגובה של כ-1.5 מיליארד שקל. המכתב נשלח ע"י עורכי הדין אסף ברם ורועי סלוקי מברם, סלוקי ושות'.

אלא שבזאת לא הסתיים המאבק. כעת נודע כי אתמול שלחו ברם וסלוקי מכתב לאיגוד בתי ההשקעות, שהיו"ר שלו הוא חגי בדש, מנכ"ל פסגות. "למיטב ידעתנו ביום שני הנכם צפויים לערוך כנס מקצועי של איגוד בתי ההשקעות. לאור חשיבותה של פרשת לאומי וההשלכות שלה, אנו מבקשים כי סוגיית הפרשה תובא לדיון בכנס", נכתב במכתב.

עוד מוסיפים סלוקי וברם: "לבתי ההשקעות קיימת אחריות עליונה כלפי לקוחותיהם ומחובתם לפעול בשקידה ובנאמנות בכדי לטפל בפרשה. בהיותכם הגוף המאגד את בתי ההשקעות בישראל, הרי שמן הראוי כי הנושא יובא לדיון בידיכם, לטובת חסכונות הציבור והגופים אותם הנכם מייצגים".

מאיגוד בתי ההשקעות נמסר בתגובה כי הנושא נמצא בבחינת איגוד בתי ההשקעות. אם איגוד בתי ההשקעות לא ידון בנושא ביום שני הבא, מתכוונים סלוקי וברם לפעול באמצעים משפטיים כנגד הגופים המוסדיים, ולכפות עליהם התנהגות אקטיבית בנושא בנק לאומי.

כאמור בשבוע שעבר שלחו שורה של פרופסורים מהאקדמיה, בעיקר מהטכניון מכתב אל המשקיעים המוסדיים הגדולים, שהם בעלי מניות בבנק לאומי. הפונים דורשים מבעלי המניות להצביע באסיפה על תביעת נזקי הבנק מכל העובדים והמנהלים שהיו חלק מהפרשה, ומכל היועצים החיצוניים שעבדו עבור הבנק בפרשה (לרבות יועצים משפטיים ורואי חשבון). כמו כן, דורשים שבמסגרת האסיפה יוחלט על מינוי ועדה חיצונית בלתי תלויה, המורכבת מהגופים המוסדיים על מנת לבחון דרכים נוספות להקטין את הנזק לבעלי המניות, שתחייב את הנהלת הבנק למסור לה כל מסמך שיידרש לה ולפעול לפי החלטותיה.